L'Antiguitat clàssica en les TIC : videojocs i gamificació / Jordi Rodríguez Danés ; director: Jordi Cortadella Morral.
Rodríguez Danés, Jordi, autor.
Cortadella, Jordi, 1960- supervisor acadèmic.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana.

Publicación: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
Descripción: 1 recurs en línia (234 pàgines)
Resumen: Aquesta tesi aborda un nou camp d'estudis: els Historical Game Studies, o estudi de videojocs de temàtica històrica, la naturalesa del qual és l'anàlisi dels videojocs en el seu sentit més ampli, i de les relacions que s'estableixen entre el joc i el jugador. El punt de partida són els Game Studies, que estableixen els videojocs com a objecte cultural. En aquest sentit, el treball s'emmarca com a camp específic dins de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Sota aquestes premisses, analitzarem un seguit de videojocs, ubicats temàticament en el període de l'Antiga Roma, prenent com a criteri de selecció el seu impacte comercial, amb l'objectiu d'estudiar quina visió donen del passat. Entenem els videojocs, doncs, com un element més de la cultura contemporània i de la visió que des del present es té del passat. Examinem també les opinions, a favor o en contra, sobre els videojocs, i les possibilitats (didàctiques, tecnològiques, recreatives. . . ) que aquests ofereixen a les disciplines històriques, analitzant aquells aspectes més rellevants i proposant la millor forma d'abordar aquests tipus de jocs des de l'àmbit acadèmic. En aquest darrer aspecte, proposem un nou marc teòric i metodològic que faciliti l'estudi dels Historical Game Studies.
Resumen: This thesis addresses a new field of studies: the Historical Game Studies, or the study of historical-themed videogames, whose nature is the analysis of video games in its broadest sense, and the relationships established between the game and the player. The starting point is Game Studies, which establishes video games as a cultural object. In this sense, the work is framed as a specific field within ICT (Information Technology and Communication). Under these premises, we will analyze a series of video games, located in the period of Ancient Rome, taking as a selection criterion its commercial impact, in order to verify what vision they give from the past. We understand video games, then, as an element of contemporary culture and of the vision that from the present is of the past. We will also examine the opinions, for or against, about video games, and the possibilities (didactic, technological, recreational . . . ) that these offer to historical disciplines, analyzing those aspects that are more relevant and proposing the best way to approach them types of games from the academic sphere. In this last aspect, we propose a new theoretical and methodological framework that will help to study the Historical Game Studies.
Nota: Tesi. Doctorat. Universitat Autònoma de Barcelona. 2018.
Nota: Departament responsable de la tesi: Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana.
Derechos: L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Lengua: Català.
Documento: Tesis i dissertacions electròniques. ; doctoralThesis ; publishedVersion
Materia: Història antiga ; Ensenyament. ; Videojocs ; Ludificacio. ; Roma ; Història
ISBN: 9788449082948

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/665384


235 p, 4.9 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Tesis doctorales

 Registro creado el 2019-03-11, última modificación el 2019-10-02



   Favorit i Compartir