Selection and educational attainment : why some children are left behind? Evidence from a middle-income country
Méndez-Errico, Luciana (Universidad de la República)
Ramos Morilla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)

Publicación: Bonn Institute for the Study of Labor 2019
Descripción: 29 pag.
Resumen: We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Ayudas: Ministerio de Economía y Competitividad ECO2016-76506-C4-4-R
Ministerio de Ciencia e Innovación BES-2011-048083
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017-SGR-1571
Derechos: Tots els drets reservats.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Discussion paper (Institute for the Study of Labor); 12118
Documento: Working paper
Materia: Schooling transition ; Selection ; Inequality ; Education ; Ethnicity ; Cognitive and non-cognitive abilities ; Sequential dynamic model

Adreça alternativa: http://ftp.iza.org/dp12118.pdf


29 p, 471.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers

 Registro creado el 2019-07-09, última modificación el 2022-09-03



   Favorit i Compartir