visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Documents de recerca > Working papers > Selection and educational attainment : |
Publicació: | Bonn Institute for the Study of Labor 2019 |
Descripció: | 29 pag. |
Resum: | We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages. |
Ajuts: | Ministerio de Economía y Competitividad ECO2016-76506-C4-4-R Ministerio de Ciencia e Innovación BES-2011-048083 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017-SGR-1571 |
Drets: | Tots els drets reservats. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: | Anglès |
Col·lecció: | Discussion paper (Institute for the Study of Labor); 12118 |
Document: | Working paper |
Matèria: | Schooling transition ; Selection ; Inequality ; Education ; Ethnicity ; Cognitive and non-cognitive abilities ; Sequential dynamic model |
29 p, 471.6 KB |