Pràcticum I [102022]
García Gracia, Maribel
Pallarés Mercader, Rosa Maria
Sanjuán González, Carme
Sanchez Gelabert, Albert
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Practicum I
Título variante: Prácticum I
Fecha: 2019-20
Resumen: Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els i les estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs/es professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social en que s'ubica l'escola, l'anàlisi de la gestió i organització del centre i les dinàmiques d'aula. Objectius generals: 1 Objectius generals: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola, amb una especial atenció a les relacions de gènere. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Comprendre les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc. ) sobre l'educació i l'escola. 4. Identificar els factors de desigualtat social (segons origen social, d'ètnia i de gènere) i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar els elements que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions sistèmiques entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar. 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espaials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar. Objectius instrumentals: 1. Instrumentar eines per a l'observació sistemàtica de la realitat escolar i social. 2. Recollir i elaborar dades de fonts primàries (entrevistes, diari d'observació. . . ) i secundàries (estadístiques, anàlisi de documents. . . ) així com saber interpretar-les en relació als coneixements teòrics apresos a d'altres assignatures vinculades a la matèria. 3. Comunicar formalment els resultats obtinguts del procés d'anàlisi de la realitat social i escola.
Resumen: Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros/as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y a las dinámicas de aula. 1 Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con una especial atención a las relaciones de género. 2. Aplicar la perspectiva sociológica al análisis de la realidad educativa y los diferentes contextos sociales. 3. Comprender las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) en la educación y la escuela. 4. Identificar los factores de desigualdad social (según origen social, de etnia y de género) y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar. 5. Identificar los elementos que configuran un centro educativo y su interrelación. 6. Comprender las relaciones sistémicas entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica escolar. 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales,temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y alcanzar los objetivos de la organización escolar. Objetivos instrumentales: 1. Instrumentar herramientas para la observación sistemática de la realidad escolar y social. 2. Recoger y elaborar datos de fuentes primarias (entrevistas, diario de observación . . . ) y secundarias (estadísticas, análisis de documentos . . . ) así como saber interpretarlas en relación a los conocimientos teóricos aprendidos a otras asignaturas vinculadas a la materia. 3. Comunicar formalmente los resultados obtenidos del proceso de análisis de la realidad social y escuela.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació infantil [847]



Català
6 p, 150.1 KB

Anglès
5 p, 122.3 KB

Castellà
6 p, 126.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2019-07-26



   Favorit i Compartir