Fonaments d'informàtica [103819]
Velasco González, Josep
Ribas Xirgo, Lluís
Sole Pareta, Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Título variante: Basic Computing
Título variante: Fundamentos de informática
Fecha: 2019-20
Resumen: Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la informàtica. Des de la perspectiva dels computadors com a màquines capaces de processar informació de forma automàtica, es tracta que els estudiants assoleixin els objectius següents: Familiaritzar els estudiants amb l'ordinador com a eina per als sistemes informàtics. Proporcionar una visió general de la informàtica explicant els conceptes bàsics: maquinari (hardware), programari (software), sistema operatiu, estructura d'un ordinador, algorisme, programa i llenguatges de programació, compilador, intèrpret, etc. Dotar l'alumnat amb la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes, tot introduint de manera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa de programació, que es basa, fonamentalment, en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Introduir un llenguatge de programació real als estudiants. Es pretén que percebin la diferència entre la flexibilitat d'un llenguatge més o menys natural i les estrictes normes d'un llenguatge de programació real, tant en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del llenguatge) i sintàctics (regles per combinar-les) com semàntics (significat de les frases). Habituar l'alumne a desenvolupar programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. En aquesta normativa s'hi inclouen, per exemple, les normes que els fan més intel·ligibles com l'ús de comentaris, el sagnat a la dreta de determinades parts del codi i la utilització de noms adequats per a les dades. Fer entendre el cicle de vida del software: anàlisi del problema (comprendre el que cal solucionar), 1 Fer entendre el cicle de vida del software: anàlisi del problema (comprendre el que cal solucionar), disseny (proposar una solució algorísmica),implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida) i verificació (realització de proves sistemàtiques per garantir la correctesa de la solució implementada). Conèixer els rudiments de les bases de dades i de la seva aplicació pràctica. Comprendre el funcionament dels sistemes operatius. Proporcionar una visió de les unitats funcionals de l'ordinador i de la seva interconnexió. Oferir un coneixement del funcionament de l'ordinador a baix nivell. Mostrar els diferents nivells de maquinari i programari necessaris pel funcionament dels ordinadors i la seva interconnexió.
Resumen: Esta asignatura tiene un carácter general y introductorio a la informática. Desde la perspectiva de los computadores como máquinas capaces de procesar información de forma automática, se trata de alcanzar los objetivos siguientes: Familiarizar a los estudiantes con el ordenador como herramienta para los sistemas informáticos. Proporcionar una visión general de la informática explicando los conceptos básicos: hardware, software , sistema operativo, estructura de un computador, algoritmo, programa y lenguajes de programación, compilador, intérprete, etc. Dotar al alumnado con la capacidad de diseñar algoritmos para la resolución de problemas, introduciendo de manera progresiva y sistemática una metodología rigurosa de programación, que se basa, fundamentalmente, en la técnica del diseño descendente de algoritmos. Introducir un lenguaje de programación real a los estudiantes. Se pretende que perciban la diferencia de un lenguaje más o menos natural y las estrictas normas de un lenguaje de programación real, tanto en sus aspectos léxicos (palabras válidas del lenguaje) y sintácticos (reglas para combinarlas) como semánticos (significado de las frases). Habituar al alumno a desarrollar programas siguiendo unas normas de estilo que permitan conseguir programas de calidad. En esta normativa se incluyen, por ejemplo, las normas que los hacen más inteligibles como el uso de comentarios, el sangrado a la derecha de determinadas partes del código y 1 inteligibles como el uso de comentarios, el sangrado a la derecha de determinadas partes del código y la utilización de nombres adecuados para los datos. Hacer comprensible el ciclo de vida del software: análisis del problema (comprender lo que hay que solucionar), diseño (proponer una solución algorítmica), implementación (codificación en un lenguaje de programación de la solución escogida) y verificación (realización de las pruebas sistemáticas para garantizar que la solución implementada es correcta). Conocer los rudimentos de las bases de datos y de su implicación práctica. Comprender el funcionamiento de los sistemas operativos. Proporcionar una visión de las unidades funcionales del ordenador y de su interconexión. Ofrecer un conocimiento del funcionamiento del ordenador a bajo nivel. Mostar los diferentes niveles de hardware y software necesarios para el funcionamiento de los ordenadores y de su interconexión.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Gestió aeronàutica [2501233]
Plan de estudios: Grau en Gestió Aeronàutica [829]



Català
6 p, 111.1 KB

Anglès
6 p, 109.8 KB

Castellà
6 p, 109.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir