Estadística Aplicada a la Publicitat i les Relacions Públiques [103132]
Ajenjo, Marc, 1965-
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Applied Statistics in Advertising and Public Relations
Título variante: Estadística Aplicada a la Publicidad y las Relaciones Públicas
Fecha: 2019-20
Resumen: Dotar l'alumnat de les tècniques i instruments estadístics bàsics de tractament, recollida, anàlisi i presentació de dades per a la investigació de mercats, en una orientació de recerca de caire quantitatiu. Es mostraran les grans línies del procés metodològic i matemàtic inherent als estudis de mercat i als estudis publicitaris més habituals. Es tracta d'assolir els mínims coneixements per tal de comprendre l'ús, les possibilitats i els límits de l'estadística com a eina per a l'anàlisi de dades en l'àmbit de la investigació de mercats. Aquests continguts impliquen el coneixement i la utilització del llenguatge matemàtic i estadístic, el qual s'introduirà tot mantenint l'equilibri necessari entre l'exigència de formalització inherent als procediments quantitatius i l'exigència de comprensió d'aquests instruments en la seva aplicació als estudis mercadotècnics. Es promourà, per una banda, la capacitat d'interpretar, amb bon criteri, els informes estadístics derivats d'una recerca estàndard de mercat i, per l'altra, la capacitat de discernir entre allò que és essencial i allò que és superflu. Per altra banda, es donaran els coneixements bàsics per a l'anàlisi de les dades: la descripció de la informació, la tria de la mostra adequada i l'explotació de resultats, entre d'altres. En aquest darrer punt es donaran els elements suficients per tal de conèixer el programari lliure R i, en concret, la seva interficie adaptada a les ciències socials, Deducer.
Resumen: Dotar de las técnicas e instrumentos estadísticos básicos de tratamiento, recogida, análisis y presentación de datos para la investigación de mercados, en una orientación de investigación de tipo cuantitativo. Se mostrarán las grandes líneas del proceso metodológico y matemático inherente a los estudios de mercado y los estudios publicitarios más habituales. Se trata de alcanzar conocimientos para comprender el uso, las posibilidades y los límites de la estadística como herramienta para el análisis de datos en el ámbito de la investigación de mercados. Estos contenidos implican el conocimiento y la utilización del lenguaje matemático y estadístico, el cual se introducirá manteniendo el equilibrio necesario entre la exigencia de formalización inherente a los procedimientos cuantitativos y la exigencia de comprensión de estos instrumentos en su aplicación a los estudios mercadotécnicos. Se promoverá, por un lado, la capacidad de interpretar, con buen criterio, los informes estadísticos derivados de una investigación estándar de mercado y, por otro, la capacidad de discernir entre lo esencial y lo superfluo. Por otra parte, se darán los conocimientos básicos para el análisis de los datos: la descripción de la información, la elección de la muestra adecuada y la explotación de resultados, entre otros. En este último punto se dotará al alumnado de elementos suficientes del software libre R y, en concreto, su interfaz adaptada a las ciencias sociales, Deducer.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Plan de estudios: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 106.2 KB

Anglès
4 p, 102.7 KB

Castellà
5 p, 105.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-19, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir