Economia de les organitzacions [103996]
García Cestona, Miguel Ángel
Calleja Blanco, Jonathan
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Prevenció i Seguretat Integral

Títol variant: Economía de las organizaciones
Data: 2019-20
Resum: L'assignatura conté 3 blocs temàtics, o parts, amb objectius ben diferenciats: Actualment, és alt l'incentiu per a la creació i desenvolupament de nous projectes empresarials. Davant d'un món globalitzat i competitiu, amb canvis i tendències imprevisibles, cal un esforç previ d'anàlisi i planificació sintetitzats, el "pla d'empresa". És un document imprescindible per a l'emprenedor. El pla d'empresa contempla els objectius inicials generals i específics del negoci. S'analitza l'aportació de l'empresa al mercat, amb els seus recursos i capacitats. L'apartat inclou el pla de màrqueting i vendes que s'inclou en el pla d'empresa. La segona part correspon a l'anàlisi econòmica-financera de l'empresa. Tracta de fer un diagnòstic de la situació economicofinancera de l'empresa i analitzar les vies d'acció per millorar aquesta situació en el futur a través de la informació comptable (Balanç i compte de resultats). La secció inclou l'estudi de la dimensió mínima i òptima de l'empresa. Finalment, s'introdueix el tema de decisions financeres. S'estudiarà la valoració de projectes d'inversió i finançament. Es plantegen les decisions bàsiques a què s'enfronta un gestor en una empresa. Al final d'aquest bloc es tindrà una visió completa sobre els criteris de decisió d'elecció de projectes des del punt de vista financer.
Resum: La asignatura contiene 3 bloques temáticos, o partes, con objetivos bien diferenciados: Actualmente, es alto el incentivo para la creación y desarrollo de nuevos proyectos empresariales. Ante un mundo globalizado y competitivo, con cambios y tendencias imprevisibles, es necesario un esfuerzo previo de análisis y planificación sintetizados, el "plan de empresa". Es un documento imprescindible para el emprendedor. El plan de empresa contempla los objetivos iniciales generales y específicos del negocio. Se analiza la aportación de la empresa al mercado, con sus recursos y capacidades. El apartado incluye el plan de marketing y ventas que se incluye en el plan de empresa. La segunda parte corresponde al análisis económico-financiero de la empresa. Trata de hacer un diagnóstico de la situación económico-financiera de la empresa y analizar las vías de acción para mejorar esa situación en el futuro a través de la información contable (Balance y Cuenta de Resultados). La sección incluye el estudio de la dimensión mínima y óptima de la empresa. Por último, se introduce el tema de decisiones financieras. Se estudiará la valoración de proyectos de inversión y financiación. Se plantean las decisiones básicas a las que se enfrenta un gestor en una empresa. Al final de este bloque se tendrá una visión completa sobre los criterios de decisión de elección de proyectos desde el punto de vista financiero.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Prevenció i Seguretat Integral [2502501]
Pla d'estudis: 1438 [1438]



Català
4 p, 116.1 KB

Castellà
4 p, 115.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-19, darrera modificació el 2019-07-26



   Favorit i Compartir