Orientació Educativa i la seva Didàctica [42098]
Sanahuja Gavaldà, José María
Matarín Mariano, María de los Ángeles
Morodo, Andy
Ferrer Miquel, Joana
Martínez Roca, Carme
Mozo Llusià, Marta
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Teaching Methods for Educational Guidance
Título variante: Orientación Educativa y su Didáctica
Fecha: 2019-20
Resumen: L'Orientació educativa és una pràctica pedagògica al servei del desenvolupament personal, social, acadèmic i professional de cadascun dels joves en el seu procés de continuum formatiu a l'educació secundària. El professional d'orientació educativa, en el centre i amb la comunitat educativa, requereix comptar amb unes competències globals i especifiques que fan possible, smultàniament, el treball d'equip dins la institució i l'atenció directa a l'alumnat al servei de la seva projecció i èxit educatiu. Per aquesta raó, els objectius vehiculats a través d'aquesta assignatura que l'equip docent planteja als seus estudiants són: 1. Dominar estratègies, tècniques i recursos per afrontar l'Orientació a la secundària, tant en una perspectiva d'acció individual com grupal, en els àmbits de l'orientació personal i social, l'orientació acadèmica i professional i l'atenció a la diversitat des d'una perspectiva d'escola inclusiva 2. Identificar les competències clau per a la funció orientadora i valorar-les a partir de les seves habilitats i aptituts pròpies 1. Conèixer els principals models d'acció orientadora a la secundària i les seves possibilitats i limitacions així com els diferents agents que prenen part en el procés orientador, tant al centre com des d'una perspectiva de xarxa 2. Desenvolupar la capacitat de detecció, de serveis i recursos per a donar resposta a les necessitats d'orientació en el marc del Projecte educatiu de centre i en l'entorn educatiu 1.
Resumen: La Orientación educativa es una práctica pedagógica al servicio del desarrollo personal, social, académico y profesional de cada uno de los jóvenes durante su proceso formativo a lo largo de la educación secundaria. El profesional de orientación educativa, en el centro y con la comunidad educativa, debe dotarse de unas competencias globales y específicas que le permitan desarrollar el trabajo en equipo dentro de la institución y, a su vez, la atención directa al alumnado al servicio de su proyección y éxito educativo De este modo, los objetivos de la asignatura que el equipo docente plantea para los estudiantes son los siguientes: 1. Dominar las estrategias, técnicas y recursos para abordar la orientación en la secundaria, tanto desde una visión de acción individual como grupal, en los ámbitos de la orientación personal, social, la orientación académica y profesional y la atención a la diversidad desde una perspectiva de escuela inclusiva. 2. Identificar las competencias clave para la función orientadora y valorarlas a partir de sus propias habilidades y aptitudes 3. Conocer los principales modelos de acción orientadora en la secundaria y, a su vez, las posibilidades y limitaciones, así como los diferentes agentes que son parte del proceso orientador, en el centro y desde una visión de trabajo en red 4. Desarrollar la capacidad de detección, de los servicios y los recursos a fin de dar respuesta a las 1 4. Desarrollar la capacidad de detección, de los servicios y los recursos a fin de dar respuesta a las necesidades de orientación en el marco del Proyecto educativo de centro y en el mismo entorno educativo.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 112.0 KB

Anglès
6 p, 110.7 KB

Castellà
7 p, 112.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-09-09, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir