Selection and educational attainment : Why some children are left behind? Evidence from a middle-income country
Méndez-Errico, Luciana
Ramos Morilla, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada

Publicación: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2019
Descripción: 30 p.
Resumen: We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball
Colección: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1901
Documento: Working paper
Materia: Schooling transition ; Selection ; Inequality ; Education ; Ethnicity ; Cognitive and non-cognitive abilities ; Sequential dynamic model



Adreça original
30 p, 451.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Departamento de Economía Aplicada. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2019-09-17, última modificación el 2022-07-09



   Favorit i Compartir