Aprendiendo en los mundos posibles de los videos juegos
Velasco, Manuel (Universidad de Buckingham)

Additional title: Learning in the Possible Worlds of Video Games
Date: 2015
Abstract: El uso generalizado de las redes sociales y las nuevas tecnologías de la información combinada con la capacidad de penetración de los videojuegos están cambiando cómo se aborda la problemática del aprendizaje en el siglo XXI. Basándose en las teorías de los juegos y del aprendizaje, este ensayo busca exponer los valores pedagógicos que pueden aportar los video juegos en el desarrollo de formas de aprendizaje mas pertinentes y significativas para el individuo del siglo XXI.
Abstract: The widespread use of social media and new information technologies combined to the pervasiveness of video games are changing how learning are approached in the twenty-first century. Relying on the theories of game and learning this essay evaluates the pedagogy embedded in video games' design for the building of learning dinamics more meaningful and pertinent for the twenty-first century individual.
Rights: Tots els drets reservats
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Video juegos ; Simulación ; Mundos posibles ; Learning ; Medios digitales ; Video Games ; Simulation ; Possible words ; Digital media
Published in: DeSignis, Núm. 23 (Julio-Diciembre 2015) , p. 55-69, ISSN 2462-7259



15 p, 340.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > designis
Articles > Research articles

 Record created 2019-09-26, last modified 2019-10-21



   Favorit i Compartir