Política educativa [101159]
Verger Planells, Antoni
Papanastasiou, Natalie
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Título variante: Educational Policy
Fecha: 2020-21
Resumen: 1. Introduir una varietat de perspectives teòriques i metodològiques amb les que analitzar processos de política educativa, els seus continguts i resultats. 2. Oferir una perspectiva internacional a l'estudi de política educativa (ens centrarem en el rol d'organitzacions internacionals, estudis de casos internacionals i bases de dades internacionals) i desenvolupar un enfocament de governança global per a l'anàlisi de polítiques. 3. Desenvolupar una comprensió del poder, però també dels límits de la política, com a palanca per millorar les institucions educatives. 4. Aplicar aquestes perspectives en diversos nivells educatius (educació bàsica, educació superior) i dimensions d'impacte (equitat educativa, eficiència, aprenentatge, etc. ). 5. Ajudar els estudiants a aplicar el contingut del curs en tasques individuals i col·lectives sobre temes relacionats amb l'anàlisi de polítiques educatives. 6. Estimular l'interès per aprofundir en l'estudi de la política educativa i la consciència de la naturalesa complexa, interdisciplinària i sovint polèmica de l'anàlisi de la política educativa.
Resumen: 1. Introducir una variedad de perspectivas teóricas y metodológicas con las que analizar procesos de política educativa, sus contenidos y resultados. 2. Ofrecer una perspectiva internacional al estudio de política educativa (nos centraremos en el rol de organizaciones internacionales, estudios de casos internacionales y bases de datos internacionales) y desarrollar un enfoque de gobernanza global para el análisis de políticas. 3. Desarrollar una comprensión del poder, pero también de los límites de la política, como palanca para mejorar las instituciones educativas. 4. Aplicar estas perspectivas en varios niveles educativos (educación básica, educación superior) y dimensiones de impacto (equidad educativa, eficiencia, aprendizaje, etc. ). 5. Ayudar a los estudiantes a aplicar el contenido del curso en tareas individuales y colectivas sobre temas relacionados con el análisis de políticas educativas. 6. Estimular el interés por profundizar en el estudio de la política educativa y la conciencia de la naturaleza compleja, interdisciplinaria ya menudo polémica del análisis de la política educativa.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Sociologia [2500262]
Plan de estudios: Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1120] ; Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282] ; Grau en Sociologia [1361] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402] ; Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419] ; Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440] ; Grau en Sociologia [819]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.3 KB

Anglès
6 p, 107.9 KB

Castellà
5 p, 106.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-17, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir