visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Materiales académicos > Guías docentes > Fonaments educatius de la logopèdia |
Título variante: | Educational Foundations of Speech Therapy |
Título variante: | Fundamentos educativos de la Logopedia |
Fecha: | 2020-21 |
Resumen: | Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de: Conèixer els fonaments teòrics i els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar. Analitzar i valorar els processos d'escriptura i lectura en l'etapa dels primers aprenentatges de la llengua escrita. Aplicar les estratègies adequades que donen suport al procés d'adquisició i producció de la llengua oral i escrita. 1 Saber analitzar críticament materials escolars relacionats amb l'ensenyament de la llengua (oral i escrita). Entendre que un aprenentatge efectiu de la llengua oral i escrita té repercusions en tots els altres aprenentatges del currículum. Ser capaç d'integrar els diversos sabers que incideixen en els processos d'adquisició de la llengua oral i escrita: psicolingüística, lingüística, i metodologies didàctiques. Comprendre i analitzar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i interpretar les metodologies d'intervenció escolars. Comprendre el paper de les diferents llengües implicades en l'educació lingüística. |
Resumen: | Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. Al finalizar la asignatura, el alumno será capaz de: Conocer los fundamentos teóricos y los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar. Analizar y valorar los procesos de escritura y lectura en la etapa de los primeros aprendizajes de la lengua escrita. Aplicar estrategias adecuadas que den soporte al proceso de adquisición y producción de la lengua oral y escrita. Saber analizar críticamente materiales escolares relacionados con la enseñanza de la lengua (oral y escrita). 1 Entender que un aprendizaje efectivo de la lengua oral y escrita tiene repercusiones en todos los otros aprendizajes del currículum. Ser capaz de integrar los diversos saberes que inciden en los procesos de adquisición de la lengua oral y escrita: psicolingüística, lingüística, y metodologías didácticas. Comprender y analizar los procesos de enseñanza y aprendizade de la lengua e interpretar las metodologías de intervención escolares. Comprender el papel de las diferentes lenguas implicadas en la educación lingüística. |
Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: | Català, anglès, castellà |
Titulación: | Logopèdia [2500893] |
Plan de estudios: | Grau en Logopèdia [1383] ; Grau en Logopèdia [828] |
Documento: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 112.8 KB |
Anglès 6 p, 111.3 KB |
Castellà 7 p, 112.9 KB |