Intervenció en alteracions del llenguatge oral i escrit [101706]
Pérez Pérez, Encarna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Intervention in Written and Spoken Language Alterations
Título variante: Intervención en alteraciones del lenguaje oral y escrito
Fecha: 2020-21
Resumen: Portar a terme la intervenció en un infant amb una dificultat evolutiva del llenguatge oral i escrit, requerirà que decideixis quins objectius treballar i com prioritzar-los i seqüenciar-los al llarg de tot el procés que desenvolupis. També hauràs de dissenyar la intervenció, seleccionant les activitats, els materials i els ajuts necessaris perquè l'infant pugui construir el seu llenguatge. Aquest procés de presa de decisions sobre què i com treballar requereix tenir uns coneixements que són els continguts d'aquesta assignatura. Però també serà necessari recuperar d'altres coneixements que ja has estudiat en assignatures anteriors. Com concretar tots els coneixements, nous i antics, per a dissenyar i realitzar la intervenció, ho farem a l'assignatura que ara comencem. El nostre treball, però, no pot donar-se en un context aïllat. Es necessari situar-lo en la quotidianitat de l'infant per tal que els resultats de la intervenció es generalitzin cap a un conjunt més ampli de persones i situacions. Per això, cal fer partícip l'entorn natural de l'infant: la família i l'escola. Hauràs de potenciar aquesta participació i, en alguns casos, crear-la per tal que es dugui a terme adequadament. La finalitat de l'assignatura és la de proporcionar-te les eines necessàries per a què com a futur logopeda puguis intervenir en les dificultats evolutives del llenguatge oral i escrit. Els objectius proposats són: Conèixer els models teòrics sobre intervenció en el llenguatge oral i escrit. Conèixer les aportacions teòriques que permetran decidir què i com intervenir, en funció dels nivells del llenguatge i de les dificultats infantils. Prioritzar i seqüenciar els objectius de la intervenció. Analitzar processos d'intervenció. Elaborar programes de intervenció per a les dificultats del llenguatge oral i escrit. Reflexionar sobre les variables que influeixen en el tractament. Entendre el treball del logopeda des de la perspectiva de la multidisciplinarietat. 1 Entendre el treball del logopeda des de la perspectiva de la multidisciplinarietat. Elaborar programes d'assessorament per les famílies i escoles.
Resumen: Desarrollar la intervención en un niño o niña con una dificultad evolutiva del lenguaje oral y escrito, requerirá que decidas qué objetivos trabajar y como prioritzarlos y secuenciarlos al largo de todo el proceso que desarrolles. També tendrás que diseñar la intervención, las actividades, los materiales y las ayudas necesarias para que el niño pueda construir su lenguaje. Este proceso de toma de decisiones sobre el qué y el cómo trabajar, requiere tener unos conocimientos, que son el contenido de esta asignatura. Pero también será necesario recuperar otros conocimientos que ya has estudiado en asignaturas anteriores. Cómo concretar todos los conocimientos, nuevos y antiguos, para diseñar y realizar la intervención, ho haremos en la asignatura que ahora comenzamos. Nuestro trabajo no puede darse en un contexto aislado. Es necesario situarlo en la cotidianidad del niño por tal que los resultados de la intervención se generalicen hacia un conjunto mas amplio de personas y situaciones. Por eso, es necesario hacer partícipe del entorno natural del niño: la familia y la escuela. Tendrás que potenciar esta participació y, en algunos casos, crearla para que pueda desarrollarse adecuadamente. La finalidad de la asignatura es la de proporcionarte los instrumentos necesarios para que como futuro profesional de la logopedia puedas intervenir en las dificultades evolutivas del lenguaje oral y escrit. Los objetivos propuestos son: Conocer los modelos teóricos sobre intervención en el lenguaje oral y escrito. Conocer las aportaciones teóricas que permitirán decidir qué y cómo intervenir, en función de los 1 Conocer las aportaciones teóricas que permitirán decidir qué y cómo intervenir, en función de los niveles del lenguaje y de les dificultades infantiles. Priorizar y secuenciar los objectivos de la intervención. Analizar procesos de intervención. Elaborar programas de intervención para las dificultades del lenguaje oral y escrito. Reflexionar sobre las variables que influyen en el tratamiento. Entender el trabajo del logopeda desde la perspectiva de la multidisciplinarietat. Elaborar programas de asesoramiento para las familias y escuelas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Logopèdia [2500893]
Plan de estudios: Grau en Logopèdia [1383] ; Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463] ; Grau en Logopèdia [828]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 121.2 KB

Anglès
6 p, 112.0 KB

Castellà
6 p, 111.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-24, última modificación el 2023-01-27



   Favorit i Compartir