Didàctica de l'Orientació Educativa [44323]
Sanahuja Gavaldà, José María
Matarín Mariano, Àngels
Morodo, Andy
Ferrer Miquel, Joana
Martínez Roca, Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Methods and Approaches in Educational Guidance
Título variante: Didáctica de la Orientación Educativa
Fecha: 2020-21
Resumen: L'Orientació educativa és una pràctica pedagògica al servei del desenvolupament personal, social, acadèmic i professional de cadascun dels joves en el seu procés de continuum formatiu a l'educació secundària. El professional d'orientació educativa, en el centre i amb la comunitat educativa, requereix comptar amb unes competències globals i especifiques que fan possible, smultàniament, el treball d'equip dins la institució i l'atenció directa a l'alumnat al servei de la seva projecció i èxit educatiu. Per aquesta raó, els objectius vehiculats a través d'aquesta assignatura que l'equip docent planteja als seus estudiants són: 1. Conèixer els principals models d'acció orientadora a la secundària i les seves possibilitats i limitacions així com els diferents agents que prenen part en el procés orientador, tant al centre com des d'una perspectiva de xarxa 2. Desenvolupar la capacitat de detecció, de serveis i recursos per a donar resposta a les necessitats d'orientació en el marc del Projecte educatiu de centre i en l'entorn educatiu.
Resumen: La Orientación educativa es una práctica pedagógica al servicio del desarrollo personal, social, académico y profesional de cada uno de los jóvenes durante su proceso formativo a lo largo de la educación secundaria. El profesional de orientación educativa, en el centro y con la comunidad educativa, debe dotarse de unas competencias globales y específicas que le permitan desarrollar el trabajo en equipo dentro de la institución y, a su vez, la atención directa al alumnado al servicio de su proyección y éxito educativo De este modo, los objetivos de la asignatura que el equipo docente plantea para los estudiantes son los siguientes: 1. Conocer los principales modelos de acción orientadora en la secundaria y, a su vez, las posibilidades y limitaciones, así como los diferentes agentes que son parte del proceso orientador, en el centro y desde una visión de trabajo en red 2. Desarrollar la capacidad de detección, de los servicios y los recursos a fin de dar respuesta a las necesidades de orientación en el marco del Proyecto educativo de centro y en el mismo entorno educativo.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.1 KB

Anglès
6 p, 109.7 KB

Castellà
7 p, 111.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-09-11, última modificación el 2023-01-22



   Favorit i Compartir