Google Scholar: citas
Young people's drinking habits
Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona)
González Quesada, Alfons (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques

Publicación: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Resumen: This table contains the coded data from the reception test linked to an experimental study on actual alcohol consumption among young people. This test was carried out for the research entitled "Brand name effects on alcohol counter-advertising behaviour". There are basic sociodemographic data of the subjects; data related to driving and data on drinking habits. The table also includes the opinion of the subjects after listen some advertising spots signed by different prescribers (Spanish Government Traffic Department (DGT), Alcoholics Anonymous (AA), Barna Beers (BB) or without attribution (control)). Finally, the data of the experiment on real consumption of alcoholic or non-alcoholic beverages are recorded, after listen to ads.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons en que s'entrega l'obra al domini públic. Podeu copiar, modificar, distribuir l'obra i fer-ne comunicació pública, fins i tot amb finalitat comercial, sense demanar cap mena de permís. Public domain
Lengua: Anglès
Documento: Dataset
Materia: Comsumption ; Youngs ; Alcohol
Obra relacionada: Amb aquestes dades s'ha elaborat un article que està en revisió per a la seva publicació a Health Communication

DOI: 10.5565/ddd.uab.cat/234008


20.6 KB

Readme
7.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grupo de Investigación en Publicidad y Relaciones Públicas (GRP)
Documentos de investigación > Datasets

 Registro creado el 2020-11-18, última modificación el 2021-07-31



   Favorit i Compartir