Google Scholar: citations
Posant en joc la pulsació, la sincronia i el tipus de final : el cas del Salta Miralta
Rodríguez, Sergi
Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)

Additional title: Poniendo en juego la pulsación, la sincronía y el tipo de final : el caso del Salta Miralta
Additional title: La mise en jeu de la pulsation, de la synchronie et du type de final : le cas du jeu d'éveil Salta Miralta
Additional title: Bringing beat, synchronization and ending into play : the 'Salta Miralta' lap game
Date: 2017
Abstract: Aquest article aborda l'estudi de la pulsació, la sincronia i el tipus de final en la realització d'un joc de falda tant en la díade adult-infant com en la realització grupal. Partint d'una recerca prèvia, es pren també el Salta Miralta com a joc de falda objecte d'estudi i s'analitzen les dades provinents de la interacció de tres infants d'un grup de 2-3 anys d'escola bressol. L'observació participant és la tècnica de recollida de dades juntament amb el diari de camp. Les sessions de joc, d'un mes de durada, s'enregistren en vídeo i s'analitzen amb un instrument validat en una investigació prèvia. Aquesta recerca, a banda de confirmar els resultats de l'estudi de partida, demostra que abans que els infants sincronitzin la pulsació interioritzen el final realitzant-lo a temps.
Abstract: Este artículo aborda el estudio de la pulsación, la sincronía y el tipo de final en la realiza- ción de un juego de falda tanto en la díada adulto - niño/a como en la realización grupal. Partiendo de un estudio previo, se toma también el Salta Miralta como juego de falda objeto de estudio y se analizan los datos provenientes de la interacción de tres niños de un grupo de 2 - 3 años de escue- la infantil. La observación participante es la técnica de recogida de datos junto con el diario de campo. Las sesiones de juego, de un mes de duración, se graban en vídeo y se analizan con un instrumento validado en un estudio previo. Esta investigación, a parte de confirmar los resultados del estudio de partida, demuestra que antes de que los niños sincronicen la pulsación interiorizan el final realizándolo a tiempo.
Abstract: Cet article aborde l'étude de la pulsation, de la synchronie et du type de final dans la réalisation d'un jeu d'éveil, non seulement dans les interactions adulte-enfant, mais aussi grou- pales. À partir d'une recherche préliminaire, nous avons également retenu le jeu d'éveil Salta Miralta comme objet d'étude et nous analysons les données résultant de l'interaction de trois enfants d'un groupe de 2-3 ans d'un jardin d'enfants. La méthode de l'observateur participant englobe la technique de collecte de données et le journal de champ. Les séances de jeu durent un mois et sont enregistrées sur vidéo, puis analysées à l'aide d'un instrument validé lors d'un travail de recherche précédent. Cette recherche confirme non seulement les résultats de l'étude de dé- part, mais elle démontre aussi qu'avant que les enfants ne synchronisent la pulsation, ils intériori- sent le final en le réalisant à temps.
Abstract: This article approaches the study of beat, synchronization and type of ending in a lap game, played as an adult-child twosome or in a group. Building upon previous research, a study is made of the lap game Salta Miralta and an analysis conducted of the interaction of three children from a nursery-school group of children of 2 and 3 years old. The data-gathering technique em- ployed was participant observation, together with field notes. Recorded on video over the period of a month, the play sessions were analysed with an instrument validated in a prior investigation. Besides confirming the results of the previous research, this study demonstrates that before chil- dren synchronize the beat, they interiorize the end of the game, performing it at precisely the right moment it in time.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Educació infantil ; Educació musical ; Jocs de falda ; Pulsació ; Sincronia ; Final ; Educación Infantil ; Educación musical ; Juegos de falda ; Pulsación ; Sincronía ; Éducation de la petite enfance ; Éducation musicale ; Jeux d'éveil ; Pulsation ; Synchronie ; Early childhood education ; Music education ; Lap games ; Beat ; Synchronization ; Ending
Published in: Temps d'educació, Núm. 53 (2017) , p. 203-223, ISSN 2014-7627

Adreça original: http://www.publicacions.ub.edu/revistes/tempsDEducacio53/default.asp?articulo=1411&modo=resumen
DOI: 10.1344/TE2017.53.13


21 p, 1.1 MB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2021-02-26, last modified 2021-03-19



   Favorit i Compartir