visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Documents de recerca > Working papers > Congestion in highways when tolls and railroads matter : |
Publicació: | Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2020 |
Descripció: | 30 pag. |
Resum: | Using data from the 545 largest European cities, we study whether the expansion of their highway capacity provides a solution to the problem of traffic congestion. Our results confirm that in the long run, and in line with the 'fundamental law of highway congestion', the expansion in cities of lane kilometers causes an increase in vehicle traffic that does not solve urban congestion. We disentangle the increase in traffic due to the increases in coverage and in capacity. We further introduce road pricing and public transit policies in order to test whether they moderate congestion. Our findings confirm that the induced demand is considerably smaller in cities with road pricing schemes, and that congestion decreases with the expansion of public transportation. |
Ajuts: | Ministerio de Ciencia e Innovación ECO 2016-75941-R Ministerio de Ciencia e Innovación RTI2018- 097401-B-I00 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017SGR796 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017SGR1301 |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: | Anglès |
Col·lecció: | Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 11.20 |
Document: | Working paper |
Matèria: | Congestion ; Highways ; Europe ; Cities |
30 p, 8.8 MB |