@phdthesis{ddd.uab.cat:241498,
      author = {Robbins, Jacqueline and Masats i Viladoms, M. Dolors, dir. and
               Canals Fornons, Eulalia, dir.},
       title = {Language learner engagement in asynchronous discussion forums :
               an exploratory study},
        year = {2020},
    abstract = {Aquesta tesi explora la implicació (engagement) d'estudiants
               d'idiomes en fòrums de discussió asíncrons que formen part
               d'un curs d'aprenentatge de l'anglès en línia per a adults a la
               Universitat Oberta de Catalunya. La implicació dels estudiants a
               l'aula no és una àrea nova de recerca en educació, però fa
               ben poc que s'estudia. Hi ha antecedents teòrics en l'àmbit de
               la implicació dels aprenents (Fredricks, Blumenfeld i París,
               2004; Kahu, 2013; Schindler, Burkholder, Morad i Marsh, 2017) que
               confirmen que consta de tres dimensions: el compromís
               actitudinal, el compromís cognitiu i el compromís emocional. El
               compromís actitudinal es refereix a les accions que duen a terme
               els aprenents per tal de participar en les tasques que se'ls
               proposen, el compromís cognitiu té a veure amb què és allò
               que s'aprèn i es fa i el compromís emocional considera la
               connexió emocional dels aprenents amb el seu aprenentatge. La
               recerca en aquest camp s'ha centrat principalment en la dimensió
               conductual. Els estudis que han abordat la dimensió emocional ho
               han fet emprant una gran varietat de mètodes, els quals,
               majoritàriament, han emprat qüestionaris adreçats als
               estudiants (Dixson, 2010; Nakazawa, 2009; Young i Bruce, 2011)
               com a font principal de dades, això implica que les conclusions
               que s'han obtingut es basen en les respostes d'aquells estudiants
               que estan molt compromesos i no en la resta. La recerca entorn el
               compromís cognitiu s'ha centrat en l'estudi de l'autoregulació
               i en l'ús d'estratègies d'aprenentatge (Fredricks et al.,
               2004), i han focalitzat la motivació dels aprenents per
               aprendre, la seva persistència per assolir els objectius
               d'aprenentatge i el processament crític de la informació
               (Schindler et al., 2017) o volgut assenyalar les millores en
               l'aprenentatge mesurats en termes de notes (Dixson, 2010). En
               aquest estudi, analitzem les tres dimensions de la implicació de
               dos grups d'estudiants d'anglès que duen a terme tres tasques
               d'escriptura en fòrums de discussió asíncrons. Ens plantegem
               l'objectiu d'explorar com els estudiants interaccionen amb les
               tasques i entre ells. Per aconseguir-ho, duem a terme tres
               estudis de casos; el primer estudi analitza dos grups d'aprenents
               que treballen amb el mateix professor per realitzar la tasca
               d'escalfament (warm-up) del curs; el segon estudi de cas analitza
               la participació d'un dels grups d'aprenents del primer estudi de
               cas en tres tasques; i el darrer estudi del cas redueix i
               analitza el compromís de tres aprenents del grup del segon
               estudi de cas, també a través de les tres tasques d'escriptura.
               Adoptem un mètode específic per a l'estudi de cada dimensió
               del compromís dels estudiants. Per analysitzar el compromís
               actitudinal, analitzem la participació i la interacció, per
               estudiar el compromís cognitiu, fem un seguiment de com canvien
               les notes de cadascun dels aprenents des del principi fins al
               final del curs i, en el darrer estudi de cas, també analitzem la
               complexitat, la precisió i la fluïdesa en les contribucions de
               les tres estudiants seleccionades. Per observar el compromís
               emocional dels aprenents, realitzem una anàlisi quantitativa
               dels continguts de les seves contribucions per tal de cercar
               indicadors de presència social. El nostre estudi demostra que
               les tres dimensions del compromís de l'alumne estan
               interrelacionades. Les nostres conclusions posen de relleu que
               els índexs més alts de participació i interacció solen
               correspondre als estudiants que han millorat les seves
               qualificacions o, com a mínim, els que les han mantingut
               estables al llarg del curs. Les contribucions d'aquests dos grups
               d'estudiants també mostren nivells més elevats d'indicadors de
               presència social, principalment en les primeres etapes del
               curs.},
    abstract = {Esta tesis explora la implicación (engagement) de estudiantes
               de idiomas en foros de discusión asíncronos que forman parte de
               un curso de inglés en línea para adultos en la Universitat
               Oberta de Catalunya. La implicación de los estudiantes en el
               aula no es un área nueva de investigación en educación, pero
               hace poco que se estudia. Hay antecedentes teóricos en el
               ámbito de la implicación de los aprendices (Fredrick,
               Blumenfeld y París, 2004; Kahu, 2013; Schindler, Burkholder,
               Morad y Marsh, 2017) que confirman que consta de tres
               dimensiones: el compromiso actitudinal, el cognitivo y el
               emocional. El compromiso actitudinal se refiere a las acciones
               que los aprendices llevan a cabo para participar en las tareas
               propuestas, el compromiso cognitivo tiene que ver con qué es lo
               que aprenden y hacen, y el compromiso emocional considera la
               conexión emocional de los aprendices con su aprendizaje. La
               investigación en este campo se ha centrado principalmente en la
               dimensión conductual. Los estudios que han abordado la
               dimensión emocional lo han hecho utilizando una gran variedad de
               métodos que, en su mayoría, han empleado cuestionarios
               dirigidos a los estudiantes (Dixson, 2010; Nakazawa, 2009; Young
               y Bruce, 2011) como fuente principal de datos. Esto implica que
               las conclusiones obtenidas se basan en las respuestas de los
               estudiantes que están muy comprometidos y no en el resto. La
               investigación en torno al compromiso cognitivo se ha centrado en
               el estudio de la autorregulación y en el uso de estrategias de
               aprendizaje (Fredrick et al., 2004), con el objetivo de
               investigar la motivación de los aprendices para aprender, su
               persistencia para alcanzar los objetivos de aprendizaje y el
               procesamiento crítico de la información (Schindler et al.,
               2017) o han querido señalar las mejoras en el aprendizaje
               medidos en términos de calificaciones (Dixson, 2010). En este
               estudio, analizamos las tres dimensiones de la implicación de
               dos grupos de estudiantes de inglés que llevan a cabo tres
               tareas de escritura en foros de discusión asíncronos. Nos
               planteamos el objetivo de explorar cómo los estudiantes
               interaccionan con las tareas y entre ellos. Para ello, llevamos a
               cabo tres estudios de casos; el primer estudio analiza dos grupos
               de aprendices que trabajan con el mismo profesor para realizar la
               tarea de introducción (warm-up) del curso; el segundo estudio de
               caso analiza la participación de uno de los grupos de aprendices
               del primer estudio de caso en tres tareas; y el último estudio
               del caso reduce y analiza el compromiso de tres aprendices del
               grupo del segundo estudio de caso, también a través de las tres
               tareas de escritura. Adoptamos un método específico para
               estudiar cada dimensión del compromiso de los estudiantes. Para
               el compromiso actitudinal, analizamos la participación y la
               interacción, para el compromiso cognitivo, hacemos un
               seguimiento de cómo cambian las notas de cada uno de los
               aprendices desde el principio hasta el final del curso y, en el
               último estudio de caso, también analizamos la complejidad, la
               precisión y la fluidez en las contribuciones de las tres
               estudiantes seleccionadas. Para observar el compromiso emocional
               de los aprendices, realizamos un análisis cuantitativo de los
               contenidos de sus contribuciones para buscar indicadores de
               presencia social. Nuestro estudio demuestra que las tres
               dimensiones del compromiso del alumno están interrelacionadas.
               Nuestras conclusiones ponen de relieve que los índices más
               altos de participación e interacción suelen corresponder a los
               estudiantes que han mejorado sus calificaciones o, como mínimo,
               los que las han mantenido estables a lo largo del curso. Las
               contribuciones de estos dos grupos de estudiantes también
               muestran niveles más elevados de indicadores de presencia
               social, principalmente en las primeras etapas del curso.},
    abstract = {This thesis explores engagement of language learners in
               asynchronous discussion forums which are used as part of a fully
               online English language learning course for adults at the
               Universitat Oberta de Catalunya. Learner engagement is not a new
               area of research in education but it is only quite recently that
               online language learner engagement has been the focus of study.
               There is a solid theoretical background in the area of learner
               engagement (Fredricks, Blumenfeld and Paris, 2004; Kahu, 2013;
               Schindler, Burkholder, Morad and Marsh, 2017) and it is generally
               agreed to consist of three dimensions: behavioural, cognitive and
               emotional engagement. Behavioural engagement refers to learners'
               participation and involvement as they carry out the pedagogical
               task at hand, cognitive engagement involves what and how learners
               learn, and emotional engagement considers learners' emotional
               connection to their learning. Research has mainly focused on the
               behavioural dimension and where the emotional dimension is
               addressed, methods have varied considerably and the primary
               source of data has tended to be student questionnaires (Dixson,
               2010; Nakazawa, 2009; Young and Bruce, 2011), which means that
               findings are focused on those learners who are highly engaged and
               do not take into consideration the rest. Where cognitive
               engagement is included in research, approaches have focused on
               self-regulation and the use of learning strategies (Fredricks et
               al., 2004), with the objective of understanding learners'
               motivation to learn, persistence to achieve learning objectives
               and deep processing of information (Schindler et al., 2017). In
               such contexts learning gains are measured in terms of grades
               (Dixson, 2010). In this study, we observe these three dimensions
               of engagement in two groups of learners as they carry out three
               writing tasks in asynchronous discussion forums. Our objective is
               to provide some insight into how learners engage with the tasks
               and with one another. To achieve this, we carry out three case
               studies; the first analyses two separate groups of learners
               working with the same teacher while they carry out a course warm-
               up task; the second case study analyses the engagement of one of
               the two groups of learners from the first case study across three
               tasks; and the final case study narrows the focus further by
               analysing the engagement of three learners from the group in the
               second case study across the three tasks. We adopt a specific
               method for each dimension of learner engagement. For behavioural
               engagement, we analyse participation and interaction
               quantitatively by measuring post rates, word counts, post reading
               activity, forum threading characteristics and the number of
               interactions. For cognitive engagement, we track how individual
               learners' marks change from the start to the end of the course
               and in the final case study, we analyse and compare three
               learners' posts in terms of their complexity, accuracy and
               fluency. For emotional engagement, we carry out quantitative
               content analysis of posts in terms of social presence. The main
               findings of the study indicate that the three dimensions of
               learner engagement are inter-related and therefore should not be
               studied separately as has traditionally been done. We conclude
               that higher rates of participation and interaction tend to
               correspond to learners whose marks improve or at least stay the
               same over the course. The contributions of the learners in these
               two groups also show higher levels of indicators of social
               presence, particularly in the early stages of the course.},
         url = {https://ddd.uab.cat/record/241498},
}
Loading...