Ruperto Santa Cruz y los comienzos de la interpretación de la flauta moderna en Chile, 1856-1891 : recepción, instrumento, repertorio y publicaciones
Ramírez Césped, Pablo Esteban
Calmell, Cèsar, dir.
Padilla Silva, Alfonso, dir.

Fecha: 2021
Resumen: La tesi tracta la carrera artística del flautista, compositor, professor i publicista xilè Ruperto Santa Cruz (1838-1906) entre 1856 i 1891, en el context de la consolidació de l'espectacle concertístic i operático al país. Se centra, principalment, en la seva significació com a flautista, examinant el seu instrument, la flauta moderna, es a dir, la flauta de sistema Boehm, el seu repertori, d'arrel belcantista italiana, i la recepció de les seves actuacions pel territori de la República. A més, el treball aborda les seves obres per a piano, edicions musicals i escrits, els quals, en conjunt amb la seva activitat d'intèrpret, configuren una experiència musical interessant per a l'estudi de la música a Xile durant el segle XIX i que fins ara no havia estat examinada.
Resumen: La tesis trata la carrera artística del flautista, compositor, profesor y publicista chileno Ruperto Santa Cruz (1838-1906) entre 1856 y 1891, en el contexto de la consolidación del espectáculo concertístico y operático en el país. Se centra, principalmente, en su significación como flautista, examinando su instrumento, la flauta moderna, es decir, la flauta de sistema Boehm, su repertorio, de raíz belcantista italiana, y la recepción de sus actuaciones por el territorio de la República. Además, el trabajo aborda sus obras para piano, ediciones musicales y escritos, los cuales, en conjunto con su actividad de intérprete, configuran una experiencia musical interesante para el estudio de la música en Chile durante el siglo XIX y que hasta ahora no había sido examinada.
Resumen: This thesis deals with the career of the Chilean flutist, composer, teacher and publicist Ruperto Santa Cruz (1838-1906) between the years 1856-1891, in the context of the consolidation of the concert and operatic spectacle in the country. It focuses mainly on its significance as a flutist, examining his instrument, the modern flute, in other words, the Boehm system flute, its repertoire of Italian bel canto root, and the reception of his performances through the territory of the Republic. In addition, the work addresses his works for piano, musical editions and writings, which, together with his activity as a performer, configure an interesting musical experience for the study of music in Chile during the 19th century, that until now had not been examined.
Nota: Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Història de l'Art i Musicologia
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Colección: Programa de Doctorat en Història de l'Art i Musicologia
Documento: Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada
Materia: Interpretació musical ; Interpretación musical ; Musical performance ; Flauta travessera ; Flauta travesera ; Segle XIX ; Siglo XIX ; 19th century ; Ciències Humanes

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/672034


271 p, 11.5 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Tesis doctorales

 Registro creado el 2021-07-03, última modificación el 2022-11-20



   Favorit i Compartir