Neurologia del llenguatge [101710]
Kulisevsky, Jaime
Faixa Sol, Carlota
Auge Domenech, Laura
García Sánchez, Carmen
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Neurology of Language
Título variante: Neurología del lenguaje
Fecha: 2021-22
Resumen: El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. En altres assignatures del Grau s'aprofundeix en aspectes específics de la rehabilitació de trastorns de llenguatge, la parla i la deglució: Disfàgia i trastorns relacionats (101712), Malalties neurodegeneratives i demències (101711), Innovació tecnològica aplicada (101694), Pràcticum III (101696). En acabar l'assignatura l'alumne haurà de ser capaç de: - descriure i identificar la semiologia dels diferents trastorns del llenguatge, la parla i la deglució associats a lesions o malalties cerebrals - conèixer i saber aplicar les bases de la reorganització funcional cerebral 1 - conèixer i saber aplicar les bases de la reorganització funcional cerebral - redactar informes diagnòstics d'acord amb les dades obtingudes en l'exploració i a partir de l'anamnesi - establir plans terapèutics a partir de les conclusions d'un informe diagnòstic - elaborar activitats terapèutiques d'acord amb un pla terapèutic establert prèviament - expressar-se oralment de manera correcta en les exposicions orals que efectuï al llarg del curs - expressar-se per escrit de manera correcta i d'acord amb la normativa en els documents que entregui al llarg del curs.
Resumen: The syllabus studies the main functional brain systems and the consequences of their disorganization due to injuries or diseases of the central nervous system, in order to prepare students for the systematic study of language pathology (aphasiology) caused by these injuries and also introduce them into the specific rehabilitation techniques of the corresponding disorders. Other subjects of the Degree deepens into specific aspects of the rehabilitation of speech, language and swallowing disturbances: Dysphagia and related disorders (101712), Neurodegenerative diseases and dementias (101711), Technological innovation applied (101694), Practicum III (101696). At the end of the course the student must be able to: Describe and identify the semiology of the different disorders of language, speech and swallowing associated with brain injuries or diseases Know and be able to apply the bases of the cerebral functional reorganization 1 Know and be able to apply the bases of the cerebral functional reorganization Write diagnostic reports in accordance with the data obtained from the anamnesis and the examination Establish therapeutic plans based on the conclusions of a diagnostic report Develop therapeutic activities in accordance with a previously established therapeutic plan Communicate in a proper way during the oral presentations made throughout the course Communicate by writing correctly and in accordance with the code of practice in the documents they submit throughout the course.
Resumen: El temario estudia los principales sistemas funcionales cerebrales y las consecuencias de su desorganización debido a lesiones o enfermedades del sistema nervioso central, con el fin de preparar a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje originada por estas lesiones y también introducirlos en las técnicas específicas de rehabilitación de los correspondientes trastornos. En otras asignaturas del Grado se profundiza en aspectos específicos de la rehabilitación de trastornos de lenguaje, el habla y la deglución: Disfagia y trastornos relacionados (101712), Enfermedades neurodegenerativas y demencias (101711), Innovación tecnológica aplicada (101,694), Prácticum III (101,696). Al finalizar la asignatura el alumno deberá ser capaz de: - describir e identificar la semiología de los diferentes trastornos del lenguaje, el habla y la deglución asociados a lesiones o enfermedades cerebrales - conocer y saber aplicar las bases de la reorganización funcional cerebral 1 - conocer y saber aplicar las bases de la reorganización funcional cerebral - redactar informes diagnósticos de acuerdo con los datos obtenidos en la exploración y a partir de la anamnesis - establecer planes terapéuticos a partir de las conclusiones de un informe diagnóstico - elaborar actividades terapéuticas de acuerdo con un plan terapéutico establecido previamente - expresarse oralmente de forma correcta en las exposiciones orales que efectúe a lo largo del curso - expresarse por escrito de forma correcta y de acuerdo con la normativa en los documentos que entregue a lo largo del curso Envia suggeriments Historial Desades Comunitat.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Logopèdia [2500893]
Plan de estudios: Grau en Logopèdia [1383] ; Grau en Logopèdia [828]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 117.8 KB

Anglès
9 p, 120.9 KB

Castellà
9 p, 119.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-09, última modificación el 2023-02-03



   Favorit i Compartir