Desenvolupament Psicomotriu del Nen i Fisiopatologia Pediàtrica [102977]
Guarino, Federica
García González, Rebeca
del Campo García Ramos, Enrique
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Psychomotor Development of Children and Paediatric Physiopathology
Títol variant: Desarrollo Psicomotriz del Niño y Fisiopatología Pediátrica
Data: 2021-22
Resum: L'assignatura té com a objectiu oferir al fisioterapeuta en formació una visió general sobre les peculiaritats de l'infant respecte a l'adult, els coneixements teòrics bàsics sobre el neurodesenvolupament normal i patològic i les eines per dur a terme la seva valoració clínica. L'estudiant es familiaritzarà amb la valoració del neurodesenvolupament a les seves diferents àrees, que constituirà l'eina clau per realitzar un correcte abordatge de les diferents situacions que es poden trobar a la pràctica clínica de pediatria, i el punt de partida per definir els objectius terapèutics i elaborar el pla de tractament de fisioteràpia. A través d'un recorregut per la patologia pediàtrica que més freqüentment pot requerir l'actuació i el seguiment per part del/la fisioterapeuta, es farà especial recalcament sobre el paper d'aquest dins de l'equip multidisciplinari d'atenció al nen/a i la seva família. Es tractaran amb especial atenció alguns temes, com el seguiment dels nens/es amb antecedents de risc neurològic (prematuritat, encefalopatia deguda a la hipòxia-isquèmia, altres situacions), el tractament multidisciplinari de la paràlisi cerebral, la patologia respiratòria en pediatria i les malalties neuromusculars. Aquests temes ens serviran de model i exemple per aplicar diferents situacions clíniques els coneixements teòrics i els conceptes bàsics presentats al llarg de l'assignatura, proporcionant a l'estudiant 1 coneixements teòrics i els conceptes bàsics presentats al llarg de l'assignatura, proporcionant a l'estudiant eines clíniques per treballar amb infants de diferents edats i exercitant la cerca d'estratègies individualitzades per aconseguir els objectius del tractament.
Resum: The subject aims to offer the physical therapist a general vision of the peculiarities of the child versus adult, basic theoretical knowledge about normal and pathological child development and the tools to carry out its clinical evaluation. The student will become familiar with the evaluation of child development in its different areas, which will be the key tool for a correct approach to the different situations that can be found in the pediatric clinical practice, and the starting point for defining the therapeutics objectives and develop the physiotherapy treatment plan. Through a journey through pediatric pathology which most often may require the action and follow-up by the physiotherapist, will be special emphasis on the role of this within the multidisciplinary team of care for children and their families. We will focus on some issues, such as follow-up of children with some neurological risk factor (prematurity, neonatal asphyxia, others situations), multidisciplinary treatment of cerebral palsy, respiratory pathology in paediatrics and neuromuscular diseases. These issues will provide us a model and an example to apply to different clinical situations the theoretical knowledge and basic concepts presented throughout the course, providing the student with clinical tools to work with children of 1 concepts presented throughout the course, providing the student with clinical tools to work with children of different ages and exercising the search for individualized strategies to achieve the goals of treatment.
Resum: La asignatura tiene como objetivo ofrecer al/la fisioterapeuta en formación una visión general sobre las peculiaridades del niño/a con respecto al adulto, los conocimientos teóricos básicos sobre el neurodesarrollo normal y patológico y las herramientas para llevar a cabo su valoración clínica. El alumno/a se familiarizará con la valoración del neurodesarrollo en sus diferentes áreas, que constituirá la herramienta clave para abordar correctamente las diferentes situaciones que se pueden encontrar en la práctica clínica de pediatría, y el punto de partida para definir los objetivos terapéuticos y elaborar el plan de tratamiento de fisioterapia. A través de un recorrido por la patología pediátrica que más frecuentemente puede requerir la actuación y el seguimiento por parte del fisioterapeuta, se hará especial hincapié sobre su papel dentro del equipo multidisciplinar de atención al niño y su familia. Se tratarán con especial atención algunos temas, como el seguimiento de los niños/as con antecedentes de riesgo neurológico (prematuridad, encefalopatía debida a la hipoxia isquémica, otras situaciones), el tratamiento multidisciplinar de la parálisis cerebral, la patología respiratoria en pediatría y las enfermedades neuromusculares. Estos temas nos servirán de modelo y ejemplo para aplicar en diferentes situaciones clínicas los conocimientos teóricos y los conceptos básicos presentados a lo largo de la asignatura, 1 clínicas los conocimientos teóricos y los conceptos básicos presentados a lo largo de la asignatura, proporcionando al alumno herramientas clínicas para trabajar con niños de diferentes edades y ejercitando la búsqueda de estrategias individualizadas para conseguir los objetivos del tratamiento.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Fisioteràpia [2500892]
Pla d'estudis: Grau en Fisioteràpia [961]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
13 p, 137.1 KB

Anglès
14 p, 129.2 KB

Castellà
13 p, 137.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir