Sistemes d'Informació Geogràfica [104536]
Illa Montserrat, Daniel
Pesquer Mayos, Lluís
Coll Pujol, Francesc
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Geographical Information Systems
Títol variant: Sistemas de Información Geográfica
Data: 2021-22
Resum: Assignatura teòrico-pràctica que planteja una introducció al domini dels Sistemes d'Informació Geogràfica. Es persegueix l'adquisició de sòlids coneixements relatius a com tractar i analitzar les dades localitzades sobre el territori, mitjançant la consolidació d'aspectes teòrics i la utilització de programari específic. La finalitat de l'ensenyament dels Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) és assolir uns coneixements basats en els fonaments conceptuals i metodològics. En finalitzar aquesta assignatura cal saber aplicar les aptituds assolides, a través de la consolidació dels aspectes tant teòrics com pràctics desenvolupats, a les necessitats d'aplicació plantejades des d'altres assignatures. Això implica saber no només com utilitzar els SIG, sinó comprendre què es fa en utilitzar-los i per què s'utilitzen. Amb aquest objectiu es planteja una doble finalitat associada al contingut teòrico-pràctic de l'assignatura: El context conceptual que gira al voltant dels SIG, i el conjunt d'habilitats que requereixen l'ús dels SIG. A nivell general es pretén que se sàpiga i comprengui què són els SIG, per què serveixen, com funcionen i quan s'han d'utilitzar en el marc de la Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles. A nivell conceptual es formulen els següents objectius: Comprendre la naturalesa de la informació geogràfica i les eines per al seu maneig Conèixer i comprendre les dues estructures de dades utilitzades per a modelitzar la realitat Conèixer com s'introdueix, s'estructura i s'emmagatzema la informació geogràfica, així com les 1 Conèixer com s'introdueix, s'estructura i s'emmagatzema la informació geogràfica, així com les principals funcions de manipulació i anàlisi dels SIG Conèixer les principals fonts de dades dels SIG Entendre i saber aprofitar els sistemes d'informació com a instrument per a obtenir respostes a determinats tipus de preguntes Saber quins tipus d'operacions són adequades en cada cas per a resoldre determinades necessitats Adquirir experiència pràctica en la resolució de problemes característics de la disciplina En el segon cas, l'adquisició d'habilitats, es pretén traslladar als alumnes les eines metodològiques que els permeti utiiltzar els SIG per tal de saber què es pot fer, com fer-ho i en què aplicar-ho: Entendre i saber aprofitar els sistemes d'informació com a instrument per a obtenir respostes a determinats tipus de preguntes Saber quins tipus d'operacions són adequats en cada cas per a resoldre determinades necessitats Adquirir experiència pràctica en la resolució de problemes característics de la disciplina geogràfica i territorial. A partir dels objectius definits anteriorment es pretén que hi hagi una interacció continuada entre teoria i pràctica.
Resum: Theoretical and practical subject that provides an introduction to the field of Geographic Information Systems (GIS). One of the main objectives is to gain a good knowledge of how to deal with and analyse the located data on the land, by consolidating the theoretical aspects and the use of specific programs. The objective of teaching Geographic Information Systems is to gain some knowledge based on the conceptual and methodological basis. When finishing this subject, students need to know how to apply the acquired abilities to the needs required in other subjects through the consolidation of both the theoretical and practical aspects that have been developed. This implies knowing not only how to use GIS, but also to understand what is done when we work with them and why they are used. Therefore, a double objective related to the theoretical and practical content of the subject is set: The conceptual context around GIS and all the abilities that require the use of GIS. At a general level, the main aim is to know and understand what GIS are, why they are used, how they work and when you need to use them within the framework of Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles (Management of Intelligent and Sustainable cities). At a conceptual level, the following objectives are set: Understanding the nature of geographic information and the tools needed for its use Knowing and understanding the two data structures used for modelling the reality Knowing how to introduce, structure and store geographic information, as well as the main handling and 1 Knowing how to introduce, structure and store geographic information, as well as the main handling and analysis functions of GIS Knowing the main data sources of GIS Understanding and knowing how to make the most of information systems as a tool to obtain answers to specific types of questions Knowing what types of actions are correct in each case in order to solve specific needs Gaining practical experience in solving problems typically found in the field In the second case, the acquisition of skills, it is expected to provide students with the methodological tools that enable them to use GIS so they know what can be done, how it can be done and where it can be applied: Understanding and knowing how to make the most of information systems as a tool to obtain answers to specific types of questions Knowing what types of actions are correct in each case in order to solve specific needs Gaining practical experience in solving problems usually found in the geographic and territorial field. From the objectives defined before, we are aiming to achieve a continuous interaction between theory and practice.
Resum: Asignatura teórico y práctica que proporciona una introducción al campo de los Sistemas de Información Geográfica (SIG). Uno de los principales objetivos es adquirir un buen conocimiento de cómo tratar y analizar los datos localizados sobre el territorio, mediante la consolidación de los aspectos teóricos y el uso de programas específicos. El objetivo de la enseñanza de los Sistemas de Información Geográfica es adquirir conocimientos basados en las bases conceptuales y metodológicas. Al finalizar esta asignatura, el alumno debe saber aplicar las habilidades adquiridas a las necesidades requeridas en otras asignaturas mediante la consolidación de los aspectos teóricos y prácticos que se han desarrollado. Esto implica saber no sólo cómo utilizar los SIG, sino también comprender qué se hace cuando trabajamos con ellos y por qué se utilizan. Por lo tanto, se establece un doble objetivo relacionado con el contenido teórico y práctico de la asignatura: El contexto conceptual en torno a los SIG y todas las habilidades que requieren el uso de los SIG. A nivel general, el objetivo principal es conocer y comprender qué son los SIG, por qué se utilizan, cómo funcionan y cuándo es necesario utilizarlos en el marco de la Gestió de Ciutats Intel-ligents i Sostenibles (Gestión de ciudades inteligentes y sostenibles). A nivel conceptual, se establecen los siguientes objetivos: Comprender la naturaleza de la información geográfica y las herramientas necesarias para su uso Conocer y comprender las dos estructuras de datos utilizadas para modelar la realidad Saber cómo introducir, estructurar y almacenar la información geográfica, así como las principales 1 Saber cómo introducir, estructurar y almacenar la información geográfica, así como las principales funciones de manejo y análisis de los SIG. Conocerlas principales fuentes de datos del SIG Comprender y saber aprovechar los sistemas de información como herramienta para obtener respuestas a tipos específicos de preguntas. Conocer qué tipo de acciones son correctas en cada caso para resolver necesidades específicas. Adquirir experiencia práctica en la resolución de problemas típicamente encontrados en el campo. En el segundo caso, la adquisición de habilidades, se espera que los estudiantes dispongan de las herramientas metodológicas que les permitan utilizar los SIG para saber qué se puede hacer, cómo se puede hacer y dónde se puede aplicar: Comprender y saber aprovechar los sistemas de información como herramienta para obtener respuestas a tipos específicos de preguntas. Conocer qué tipo de acciones son correctas en cada caso para resolver necesidades específicas. Adquirir experiencia práctica en la resolución de problemas que suelen encontrarse en el ámbito geográfico y territorial. A partir de los objetivos definidos anteriormente, se pretende lograr una interacción continua entre la teoría y la práctica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [2503743]
Pla d'estudis: Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.9 KB

Anglès
5 p, 108.3 KB

Castellà
6 p, 109.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir