Comunicació, Desenvolupament i Canvi Social [42440]
Marín, Enric 1956-
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Communication, Development, and Social Change
Título variante: Comunicación, Desarrollo y Cambio Social
Fecha: 2021-22
Resumen: Els objectius bàsics del mòdul són els següents: 1. Fer una aproximació històrica a la relació entre comunicació, poder i cultura. 2. Fer una reflexió sobre el paper de la divisió internacional del traball en la construcció d'una cultura i comunicació de masses mundial estructuralment desequilibrada. 3. Fer una reflexió crítica sobre la relació entre comunicació, desenvolupament econòmico, democràcia, societat de l'aprenentatge i progrés social. 4. Analitzar el paper dels mitjans de comunicació en els processos de canvi social. 5. Analitzar els canvis introduïts pel nou ecosistema comunicatiu digital en les polítiques comunicatives orientades al foment del progrés democràtic i social. 6. Desarrollar habilidades para gestionar la comunicación para el cambio social en contextos y entornos diversos. 7. Capacitar para diseñar y elaborar planes estratégicos de comunicación para el cambio social.
Resumen: The basic objectives of the module are the following: Make a historical approach to the relationship between communication, power and culture. Reflect on the role of the international division of labor in the construction of a structurally imbalanced global culture and mass communication. Make a critical reflection on the relationship between communication, economic development, democracy, learning society and social progress. Analyze the role of the media in the processes of social change. Analyze the changes introduced by the new digital communication ecosystem in communication policies aimed at promoting democratic and social progress. Develop skills to manage communication for social change in diverse contexts and environments. Train to design and develop strategic communication plans for social change.
Resumen: Los objectivos básicos del módulo son los siguientes: 1. Hacer una aproximación histórica a la relación entre comunicación, poder y cultura. 2. Hacer una reflexión sobre el papel de la división internacional del trabajo en la construcción de una cultura y comunicación de masas mundial estructuralmente desequilibrada. 3. Hacer una reflexión crítica sobre la relación entre comunicación, desarrollo económico, democracia, sociedad del aprendizaje y progreso social. 4. Analizar el papel de los medios de comunicación en los procesos de cambio social. 5. Analizar los cambios introducidos por el nuevo ecosistema comunicativo digital en las políticas comunicativas orientadas al fomento del progreso democrático y social. 6. Desarrollar habilidades para gestionar la comunicación para el cambio social en contextos y entornos diversos. 7. Capacitar para diseñar y elaborar planes estratégicos de comunicación para el cambio social.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Mitjans, Comunicació i Cultura [4313227]
Plan de estudios: Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 103.9 KB

Anglès
4 p, 103.7 KB

Castellà
4 p, 103.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-09, última modificación el 2023-06-15



   Favorit i Compartir