Introducció al Big Data [104748]
Giraldo Luque, Santiago
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Introduction to Big Data
Título variante: Introducción al Big Data
Fecha: 2021-22
Resumen: L'objectiu principal de l'assignatura és introduir els i les estudiants en els conceptes bàsics i en les pràctiques principals del Big Data. Així mateix, el curs té els següents objectius específics: 1. Desenvolupar un coneixement propedèutic per al desenvolupament posterior d'aplicacions de Business Intelligence: el desenvolupament de solucions de big data per a la intel·ligència de negoci i la seva influència en la presa de decisions. 2. Introduir els conceptes de fonts i tipus de dades (estructura, classificació, integració i qualitat). 3. Promoure l'exploració de les peticions i el treball amb fonts d'Open data. 4. Realitzar les primeres aproximacions a l'anàlisi de bases de dades en entorns d'eines de treball amb fulls de càlcul i altres eines pràctiques.
Resumen: The main objective of the course is to introduce students to the basic concepts and main practices of Big Data. The course also has the following specific objectives: 1. To develop a propaedeutic knowledge for the further development of Business Intelligence applications: the development of big data solutions for business intelligence and its influence on decision making. 2. To introduce the concepts of data sources and types of data (structure, classification, integration and quality). 3. To promote the exploration of requests and work with open data sources. 4. To make the first approaches to database analysis in a spreadsheet environment and other practical tools.
Resumen: El objetivo principal de la asignatura es introducir a los y las estudiantes en los conceptos básicos y en las prácticas principales del Big Data. Asimismo, el curso tiene los siguientes objetivos específicos: 1. Desarrollar un conocimiento propedeútico para el desarrollo posterior de aplicaciones de Business Intelligence: el desarrollo de soluciones de big data para la inteligencia de negocio y su influencia en la toma de decisiones. 2. Introducir los conceptos de fuentes y tipos de datos (estructura, clasificación, integración y calidad). 3. Promove la exploración de las peticiones y el trabajo con fuentes de Open data. 4. Realizar las primeras aproximaciones al análisis de bases de datos en entornos de herramientas de trabajo con hojas de cálculo y otras herramientas prácticas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Comunicació Interactiva [2503873]
Plan de estudios: Grau en Comunicació Interactiva [1423]



Català
6 p, 111.4 KB

Anglès
6 p, 110.6 KB

Castellà
6 p, 111.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-16, última modificación el 2021-07-23



   Favorit i Compartir