Televisió pública als Estats Units : la PBS com a alternativa a les cadenes comercials
Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2015
Resum: La PBS (Public Broadcasting Service) està formada per un gran nombre d'emissores locals que operen al llarg del territori. Aquests prestadors han estat un contrapoder a la televisió comercial, per resoldre l'escletxa existent entre el sistema mediàtic i les necessitats d'una societat democràtica. La televisió pública ofereix informació cultural, educativa i de qualitat, una producció finançada bàsicament a través de les donacions de particulars. No obstant això, el sistema de televisió pública als Estats Units és poc majoritari i atomitzat, per la manca d'un canal generalista comú per a tot el país i la falta d'una missió comuna entre els prestadors locals. Aquesta recerca analitza el model de televisió pública als Estats Units amb el focus posat en la informació, fruit d'una estada d'investigació realitzada a la Universitat d'Illinois.
Resum: PBS (Public Broadcasting Service) is formed by a huge number of local stations, which are an alternative to commercial broadcasters. These channels have been an alternative power to commercial television to solve the gap between the media system and the needs of a democratic society. Public television offers cultural, educational and quality information, a production funded primarily through private donations. However, the system of public television in the United States is very fragmented and of a minority nature, due to the lack of a generalist channel to the whole country and the absence of a common mission among local providers. This research project analyzes the model of public television in the United States focusing on information, based on a research stay made at the University of Illinois.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; Versió publicada
Publicat a: Comunicació (Barcelona), Vol. 32, núm. 2 (2015) , p. 9-27, ISSN 2014-0444

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/89568


19 p, 294.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-03-04, darrera modificació el 2023-10-08



   Favorit i Compartir