Comunicació i Estudis de Gènere [103101]
Gallego Ayala, Juana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Communication and Gender Studies
Título variante: Comunicación y Estudios de Género
Fecha: 2022-23
Resumen: Els objectius d'aquesta assignatura són: Obrir un espai de reflexió general sobre el dimorfisme biològic i cultural (sistema sexe/gènere) i les implicacions que per a les persones té aquesta dicotomia sexual. Els processos de socialització i les diferents instàncies que participen en el mateix i que ens transformaran en subjectes dotats d'un gènere determinat: família, escola, esglesia, institucions culturals, polítiques i socials, i mitjans de comunicació. L'objectiu específic és reflexionar sobre la importancia que els mitjans de comunicació tenen a l'hora de produir, reproduir i perpetuar (o canviar) els rols de gènere. Els mitjans són importants instruments de socialització, creadors i reproductors de l'imaginari col·lectiu, però també de les bases cognitives de la societat. Reflexionar sobre la importància cabdal que adquireixen els continguts que es vehiculen i sobre la repercussió que tenen en l'adquisició de les identitats humanes. En aquesta assignatura es reflexionarà sobre com els mitjans de comunicació s'han convertit en el gran fòrum estratègic on es discuteixen les qüestions i problemes socials més importants, i sobre la trascendència i importància que adquirexen per a conformar els rols de gènere, entès el gènere como una construcció social. Aquesta assignatura s'aborda des de la perspectiva del materialisme històric i el feminisme i analitza els continguts de la prensa diaria en paper i digitals, els informatius radiofònics i televisius, els programes d'entreteniment de ràdio i de televisió, la publicitat, les sèries de televisió, els videoclips, el cinema i internet i les xarxes socials com a nova eina d'acció social. 1.
Resumen: Main Goals: To reflect about biological and cultural dimorphism (the gender/sex system) and the implications that this sexual dicotomy have to society. It is important to pay attention to the socialization process, including the different cultural institutions related to gender roles transmission: family, school, religion, cultural, political and social institutions and mass media. The specific goals of this subject are to reflect about the importance that Mass Media has achieved in the contemporary society, especially in the reproduction and perpetuation of gender roles and stereotypes. Mass-Media has been important since they were born, but nowadays are a fundamental actor of the social process, which can't be understood without its action. Mass media can be useful to the reproduction of conventional gender stereotypes, but also they can depict new models of identification and help to renovate the collective imaginery. Conventional Media (printed press, magazines, radio, television) as well as the new forms of communication that have appeared with internet (from digital newspapers to Social Media) are an stretegic new forum where most of the public and private events are treated and depicted. This Subject proposes a critical materialistic and feminist approach to gender, understanding that "gender" is a social constrution. To sumarize, this subject proposes: 1 To sumarize, this subject proposes: a) To reflect and analyze mass media content from a gender perspective. Mass Media reproduces the cognitive basis of the society, presenting different interpretations of the events that are crucial to the society phenomena perception. b) To study the interdependence between the Mass Media and the Society, and how they produce, maintain and reproduce the social change, specially related to gender as a social construction. This Subject contemplates the content of the daily press (printed and digital), radio and television news, entertainment programmes, advertising, Tv. series, fiction and cinema, videoclips, and the new Social Media from a materialistic and feminist theoretical approach.
Resumen: Los objetivos de esta asignatura son: Abrir un espacio de reflexión general sobre el dimorfismo biológico y cultural (el sistema de sexo/género) y las implicaciones que para las personas tiene esta dicotomía sexual. El proceso de socialización y las diferentes instancias que participan en el mismo y que nos transformarán en sujetos dotados de un género determinado: familia, escuela, iglesia, instituciones culturales, políticas, sociales y medios de comunicación El objetivo específico es reflexionar sobre la importancia que los medios de comunicación tienen a la hora de producir y reproducir y perpetuar (o cambiar) los roles de género. Los medios son importantes instrumentos de socialización, creadores y reproductores del imaginario colectivo, pero también reproducen las bases cognitivas de la socidad. Reflexionar sobre la importancia crucial que adquieren los contenidos que se vehiculen y sobre la repercusión que tienen en la conformación de las identidades humanas. En esta asignatura se reflexionará sobre cómo los medios de comunicación se han convertido en el gran forum estretégico donde se discuten las cuestiones y problemas sociales más importantes, y sobre la trascendencia e importancia que adquieren para conformar las identidades de género, entendido el género como una construcción social. Esta asignatura se aborda desde la perspectiva del materialismo histórico y el feminismo y analiza los contenidos de la prensa diaria, digital y en papel, los informativos radiofónicos y televisivos, los programas de entretenimiento de radio y televisión, la publicidad, las series de televisión, el cine, los videoclips, internet y las 1 entretenimiento de radio y televisión, la publicidad, las series de televisión, el cine, los videoclips, internet y las redes sociales como nueva herramienta de acción social.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [1432] ; Grau en Periodisme [971]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 115.2 KB

Anglès
7 p, 114.7 KB

Castellà
7 p, 115.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-06-27, última modificación el 2024-04-26



   Favorit i Compartir