Laboratori integrat II [101946]
Surralles Calonge, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Títol variant: Laboratory II
Títol variant: Laboratorio integrado II
Data: 2022-23
Resum: El Laboratori Integrat II és la segona assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen al llarg de 6 semestres dels tres primers cursos del Grau de Genètica. Aquestes assignatures pretenen donar una base sòlida del procediments experimentals, tècniques i destreses de la genètica i ciències afí. Les pràctiques ajuden a reforçar els conceptes teòrics adquirits a les classes de teoria, i permeten entendre cabalment el diàleg essencial entre teoria i experimentació que ha donat lloc al cos de coneixements que constitueix la ciència de la genètica. El Laboratori Integrat II té com objectius formatius l'adquisició de competències experimentals en 3 mòduls específics de continguts: Biologia Animal i Vegetal Bioquímica Fisiologia Animal Biologia Animal i Vegetal Botànica 1 Aprendre a reconèixer cianobacteris, eucariotes fotosintètics aquàtics, plantes superiors i fongs a través de les seves característiques morfològiques. Reconèixer les estructures fonamentals i la seva rellevància a través dels seus representants més comuns per a entendre l'evolució i diversitat morfològica a gran escala. Fisiologia vegetal Determinar el Potencial hídric (Ψ) d'un teixit vegetal fresc i observació de la plasmòlisi. Estudiar la Reacció de Hill en una suspensió de cloroplasts aïllats utilitzant DPIP com a acceptor artificial d'electrons. Es determina de manera simultània la inhibició de la fotòlisi de l'aigua a nivell de Fotosistema II utilitzant un inhibidor sintètic, el DCMU (producte conegut comercialment com Diuron ® i utilitzat com a herbicida en agricultura). Mesura de la pèrdua d'aigua per transpiració i velocitat de transpiració en diferents condicions ambientals. Zoologia Reconèixer les característiques anatòmiques i morfològiques dels diferents grups animals. Identificar i situar taxonòmicament les espècies d'animals observades. Conèixer la utilització de claus dicotòmiques per a la determinació d'animals. Bioquímica Estar capacitat per aplicar tècniques espectrofotomètriquesper la quantificació i anàlisis de biomolècules. Ser capaç de utilitzar la cromatografia líquida, com una de les eines més habituals en l'anàlisi i separació de biomolècules, interpretant-ne els resultats obtinguts. Ser capaç de separar i analitzar polipèptids mitjançant electroforesi desnaturalitzant en gel de poliacrilamida (PAGE-SDS). Ser capaç de realitzar assajosenzimàtics senzills que permetin analitzar la capacitat catalítica de enzims. Fisiologia Animal Aquest mòdul es complementari als conceptes teòrics que s'adquireixen a l'assignatura "Fisiologia Animal". Els objectius d'aquestes pràctiques de laboratori son que l'alumne: Adquireixi i consolidi nocions bàsiques de comportament a un laboratori biomèdic experimental. Es familiaritzi amb algunes de les tècniques experimentals que han permès el desenvolupament de la Fisiologia com a ciència i que són el fonaments d'alguns dels principis tractats a les classes teòriques i seminaris de l'assignatura "Fisiologia Animal". Interpreti i valori críticament dades laboratorials relatives a situacions reals o induïdes experimentalment des d'una perspectiva fisiològica. Reconegui en la Fisiologia un camp professional. Desenvolupi capacitats crítiques, d'organització i desíntesi.
Resum: The Integrated Laboratory II is the second laboratory course of a set of six that are distributed throughout six semesters of the first three years of the Genetics Degree. These laboratory courses aim to provide a solid basis for experimental procedures, techniques and skills in genetics and related sciences. The laboratory practices reinforce the theoretical concepts acquired in the theory classes, allowing to fully understanding the essential dialogue between conceptual and experimentation that comprise the genetics science. The Integrated Laboratory II has as its training objectives the acquisition of experimental competencies in 3 specific modules: Animal and Plant Biology Biochemistry Animal Physiology Animal and Plant Biology Botany 1 To learn how to recognize cyanobacteria, photosynthetic aquatic eukaryotes, higher plants and fungi through their morphological characteristics. To identify the fundamental structures and their relevance through their most common representatives, in order to understand the evolution and morphological diversity. Plant physiology To determine the Water Potential (Ψ) of a fresh vegetable tissue and observation of the plasmolysis phenomenon. To study the Hill Reaction in a suspension of isolated chloroplasts, using DPIP as an artificial electron acceptor. The inhibition of water photolysis at the level of Photosystem II using a synthetic inhibitor, DCMU (a product known commercially as Diuron ® and used as an herbicide in agriculture) is simultaneously determined. To determine water lost through transpiration and transpiration rate of plants under different environmental conditions. Zoology To identify the anatomical and morphological characteristics of different animal groups. Taxonomical identification and location ofthe different animal species observed. To learn how to use dichotomous keys for animal determination. Biochemistry Be able to apply spectrophotometric techniques for the quantification and analysis of biomolecules. Be able to use liquid chromatography, as one of the most common tools in the analysis and separation of biomolecules, interpreting the obtained results. Be able to separate and analyze polypeptides by denaturing electrophoresis on polyacrylamide gel ( P A G E - S D S ) . Be able to perform simple tests to analyze the catalytic capacity of enzymes. Animal Physiology This module is complementary to the theoretical concepts studied in the course "Animal Physiology". The objectives of these laboratory practices are that the students: Acquire and consolidate basic notions of behaviour in an experimental biomedical laboratory. Become familiar with some of the experimental techniques that have allowed the development of Physiology as a science, which are the basis of some of the principles addressed in the theoretical classes and seminars of the course "Animal Physiology. " Interpret and critically evaluate laboratory results relative to real or induced situations from a physiological p e r s p e c t i v e . Recognize a professional path in Physiology. Develop critical, organization and synthesis abilities.
Resum: El Laboratorio Integrado II es la segunda asignatura de un conjunto de 6 que se distribuyen a lo largo de 6 semestres de los tres primeros cursos del Grado de Genética. Estas asignaturas pretenden dar una base sólida del procedimientos experimentales, técnicas y destrezas de la genética y ciencias afín. Las prácticas ayudan a reforzar los conceptos teóricos adquiridos en las clases de teoría, y permiten entender cabalmente el diálogo esencial entre teoría y experimentación que ha dado lugar al cuerpo de conocimientos que constituye la ciencia de la genética. El Laboratorio Integrado II tiene como objetivos formativos la adquisición de competencias experimentales en 3 módulos específicos de contenidos: Biología Animal y Vegetal Bioquímica Fisiología Animal Biología Animal y Vegetal Botánica 1 Botánica Aprender a reconocer cianobacterias, eucariotas fotosintéticos acuáticos, plantas superiores y hongos a través de sus características morfológicas. Reconocer las estructuras fundamentales y su relevancia a través de sus representantes más comunes para entender la evolución y diversidad morfológica a gran escala. Fisiología vegetal Determinar el Potencial hídrico (Ψ) de un tejido vegetal fresco y observación de la plasmólisis. Estudiar la Reacción de Hill en una suspensión de cloroplastos aislados utilizando DPIP como aceptor artificial de electrones. Se determina de manera simultánea la inhibición de la fotólisis del agua a nivelde Fotosistema II utilizando un inhibidor sintético, el DCMU (producto conocido comercialmente como diuron ® y utilizado como herbicida en agricultura). Medida de la pérdida de agua por transpiración y velocidad de transpiración en diferentes condiciones ambientales. Zoología Reconocer las características anatómicas y morfológicas de los diferentes grupos animales. Identificar y situar taxonómicamente las especies de animales observadas. Conocer la utilización de claves dicotómicas para la determinación de animales. Bioquímica Estar capacidad para aplicar técnicas espectrofotomètriquesper la cuantificación y análisis de biomoléculas. Ser capaz de utilizar la cromatografía líquida, como una de las herramientas más habituales en el análisis y separación de biomoléculas, interpretando los resultados obtenidos. Ser capaz de separar y analizar polipéptidos mediante electroforesis desnaturalizante en gel de poliacrilamida (PAGE-SDS). Ser capaz de realizar assajosenzimàtics sencillos que permitan analizar la capacidad catalítica de enzimas. Fisiología Animal Este módulo es complementario a los conceptos teóricos que se adquieren en la asignatura "Fisiología Animal". Los objetivos de estas prácticas de laboratorio son que el alumno: Adquiera y consolide nociones básicas de comportamiento en un laboratorio biomédico experimental. Se familiarice con algunas de las técnicas experimentales que han permitido el desarrollo de la Fisiología como ciencia y que son el fundamentos de algunos de los principios tratados en lasclases teóricas y seminarios de la asignatura "Fisiología Animal". Interprete y valore críticamente datos laboratoriales relativas a situaciones reales o inducidas experimentalmente desde una perspectivafisiológica. Reconozca en la Fisiología un campo profesional. Desarrolle capacidades críticas, de organización y desíntesi.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Genètica [2500890]
Pla d'estudis: Grau en Genètica [833]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 117.7 KB

Anglès
8 p, 120.1 KB

Castellà
8 p, 118.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-01, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir