Modelització i Anàlisi de la Informació Geogràfica [102829]
Padró Garcia, Joan-Cristian
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Títol variant: Modelling and Analysing Geographical Information
Títol variant: Modelización y Análisis de la Información Geográfica
Data: 2022-23
Resum: La finalitat de l'ensenyament dels Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) és assolir uns coneixements sòlids basats en els fonaments metodològics. Aquesta assignatura és una introducció al domini dels SIG i a nivell general de la informació geogràfica. No es pretén entrenar en un programa específic sinó la comprensió d'aspectes fonamentals relatius a com tractar i analitzar les dades localitzades sobre el territori. En finalitzar aquesta assignatura cal saber aplicar les aptituds assolides, a través de la consolidació dels aspectes tant teòrics com pràctics desenvolupats, a les necessitats d'aplicació plantejades des d'altres assignatures. Això implica saber no només saber com utilitzar els SIG, sinó comprendre què es fa en utilitzar-los i per què s'utilitzen. Amb aquest objectiu es planteja una doble finalitat associada al contingut teòrico-pràctic de l'assignatura. Per un costat, el context conceptual que gira al voltant dels SIG, i, per l'altre, el conjunt d'habilitats que requereixen l'ús dels SIG. A nivell general es pretén que se sàpiga i comprengui què són els SIG, per a què serveixen, com funcionen i quan han de ser utilitzats. A nivell conceptual es formulen els següents objectius: comprendre la naturalesa dels sistemes d'informació geogràfica (definició i característiques) conèixer i comprendre les dues estructures de dades utilitzades per modelitzar la realitat (estructures de dades vectorials i ràster) conèixer i comprendre com s'introdueix, estructura i emmagatzema la informació geogràfica conèixer i comprendre lesprincipals funcions de manipulació i anàlisi dels SIG portades a terme per a resoldre diferents interrogants conèixer les principals fonts de dades dels SIG conèixer les principals aplicacions dels SIG 1 conèixer les principals aplicacions dels SIG En el segon cas, l'adquisició d'habilitats per poder utilitzar un SIG, no pretén mostrar la tècnica per la tècnica, sinó conscienciar als alumnes del què es pot fer, com fer-ho i en què aplicar-ho. Els objectius podem concretar-los de la següent forma: entendre i saber aprofitar els sistemes d'informació com a instrument per a obtenir respostes a determinats tipus de preguntes saber quins tipus d'operacions són adequades en cada cas per a resoldre determinades necessitats adquirir experiència pràctica en la resolució de problemes característics de la disciplina A partir dels objectius definits anteriorment es pretén que hi hagi una interacció continuada entre teoria i pràctica.
Resum: The purpose of teaching Geographic Information Systems (GIS) is to achieve solid knowledge based on the methodological foundations. This subject is an introduction to the domain of GIS and the general level of geographic information. It is not intended to train in a specific software. The aim is the understanding of fundamental aspects related to how to handle and analyze the data located on the territory. At the end of this course, it is necessary to know how to apply the skills achieved, through the consolidation of both theoretical and practical aspects developed, to the application needs raised from other subjects. This implies not only how to use GIS, but also understand what is done when using them and why they are used. With this aim, a dual purpose is considered associated with the theoretical-practical content of the subject. On the one hand, the conceptual context that revolves around the GIS, and, on the other, the set of skills that require the use of GIS. On a global approach, it is intended that you know and understand what the GIS is, how they work and when they are to be used. At the conceptual level the following objectives are formulated: Understanding the nature of geographic information systems (definition and characteristics) Knoweldge and understanding the two data structures used to model reality (vector and raster data structures) Knowelde and understanding about how to introduce, structure and store geographical information Knoweldge and understanding the main functionalities of GIS handling and analysis carried out to solve different questions Knoweldge about the main sources of data from GIS Knoweldge and skills on the main GIS applications In the second case, the acquisition of skills for being able to use a GIS, is not intended to show technique for 1 In the second case, the acquisition of skills for being able to use a GIS, is not intended to show technique for the technique, but to raise awareness of what can be done, how to do it and what to apply it. The objectives we can specify them in the following way: Understanding and knowledge about how to take advantage of information systems as an instrument to obtain answers to certain types of questions Knowledge about what types of operations are appropriate in each case to solve certain needs Acquisition of practical expertise in the resolution of characteristic problems of this discipline From the objectives defined above, it is intended that there is a continuous interaction between theory and practice.
Resum: La finalidad del aprendizaje de los Sistemas de Información Geográfica (SIG) es conseguir unos conocimientos sólidos basados en los fundamentos metodológicos. Esta asignatura es una introducción al dominio del SIG y a nivel general, de la información geográfica. No se pretende entrenar en un programa específico sino la comprensión de aspectos fundamentales relativos a cómo tratar y analizar los datos localizado sobre el territorio. Al concluir esta asignatura, debe saber aplicar las aptitudes aconseguidas, mediante la consolidación de los aspectos tanto teóricos como prácticos desarrolllados, a las necesidades de aplicación planteadas desde otras assignatures. Ello conlleva no únicamente saber como utilitzar el SIG, también comprender como utilitzarlos y con qué fin se utilizan. Mediante este doble objetivo se plantea una doble finalidad asociada al contenido teórico-práctico de la asignatura. Por un lado, el contexto conceptual que gira alrededor del SIG, y, por otro lado, el conjunto de habilidades que require el uso de los SIG. A nivel general se pretende que se sepa y entienda que son los SIG, para qué sirven, como funcionan y cuando deben ser utilizados. A nivel conceptual se formulan los siguientes objetivos: comprender la naturaleza de los sistemas de información geográfica (definición y características) conocer y entender las dos estructuras de datos utilizados para modelizar la realidad (estructuras de datos vectoriales y ráster) conocer y comprender como se introduce, estructura y almacena la información geográfica conocer y entender las principales funciones de manipulación y análisis de los SIG utilizadas para resolver diferentes interrogantes conocer las principalesfuentes de datos SIG conocer las principales aplicacions de los SIG 1 conocer las principales aplicacions de los SIG En el segundo caso, la adquisición de habilidades con el fin de poder utilizar un SIG, no pretende mostrar la técnica por la técnica, sino concienciar al alumnado de aquello que es posible realizar, como ejecutarlo y en qué aplicarlo. Los objetivos podemos concretarlos de la siguiente forma: entender y saber aprovechar los sistemas de información como instrumento para obtener respuestas a determinados tipos de preguntas conocer qué tipos de operaciones son adecuadas en cada caso para resolver determinadas necesidades adquirir experiencia práctica en la resolución de problemas característicos de la disciplina A partir de los objetivos definidos anteriormente se busca que exista una interacción continuada entre teoria y práctica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Pla d'estudis: Grau en Ciències Ambientals [1435] ; Grau en Ciències Ambientals [959]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.0 KB

Anglès
6 p, 110.1 KB

Castellà
6 p, 111.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-06-26



   Favorit i Compartir