Laboratori Territorial i Ambiental: Memòria [104247]
Durà Guimerà, Antoni
Vadell Cubells, Jerònia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Regional and Environmental Laboratory: Report
Títol variant: Laboratorio Territorial y Ambiental: Memoria
Data: 2022-23
Resum: L'assignatura, tal com indica el seu nom, té un caràcter aplicat i es guia per la metodologia d'aprenentatge per reptes: es tracta d'afrontar problemes reals i complexos identificats pels diferents actors del territori per tal de realitzar una definició adequada i apuntar possibles solucions. L'aprenentatge per reptes és avui una metodologia àmpliament reconeguda que permet no sols tractar amb casos d'estudi reals, sinó també inserir l'estudiant en entorns en els que en un futur pot desenvolupar la seva carrera professional. Es tracta també d'una bona oportunitat d'experimentació dels coneixements i mètodes adquirits en altres matèries del Grau. En aquest Laboratori de segon curs (LTA-M) es dona importància a realitzar unes bones diagnosis del tema tractat, acabant en algunes propostes de solució d'aspectes específics del problema tractat. Per al curs 2022-23, centrarem el nostre àmbit de treball al voltant dels Equipaments comunitaris de la ciutat de Terrassa. La tercera ciutat de Catalunya es troba en un procés d'elaboració d'un Pla d'Equipaments que li permeti afrontar adequadament les necessitats derivades del notable creixement que està experimentant la ciutat en els darrers temps, i que es preveu que continuarà els propers anys. El repte plantejat serà, a partir de la identificació de problemàtiques concretes expressades pels actors locals (escoles bressol, mercats, centres cívics, equipaments esportius, biblioteques. . . ), seleccionar, definir, i treballar col·laborativament per tal de poder apuntar possibles solucions. Es treballarà en petits grups, cadascun dels quals aprofundirà en un petit conjunt d'equipaments. Els resultats seran presentats als responsables municipals i altres actors de la societat. 1.
Resum: The subject, as its name indicates, has an applied character and is guided by the methodology of learning by challenges: it is to face real and complex problems identified by the different actors of the territory in order to realize an adequate definition and point out possible solutions. Challenging learning is today a widely recognized methodology that allows not only to deal with real case studies, but also to insert the student in environments in which in the future he can develop his professional career. It is also a good opportunity to experiment with the knowledge and methods acquired in other subjects of the Degree. In this Second Year Laboratory (LTA-M) it is important to make a good diagnosis of the topic, ending with some proposals for solving specific aspects of the problem. For the 2022-23 academic year, we will focus our area of work around the Community Facilities of the city of Terrassa. The third city in Catalonia is in the process of drawing up a Community Facilities Plan that will allow it to adequately address the needs arising from the remarkable growth that the city is experiencing in recent times, and which is expected to continue in the coming years. The challenge posed will be, from the identification of specific problems expressed by local actors (nursery schools, markets, civic centers, sports facilities, libraries . . . ), select, define, and work collaboratively in order to point out possible solutions. We will work in small groups, each of which will delve into a small set of equipment. The results will be presented to municipal officials and other actors in society. 1.
Resum: La asignatura, tal y como indica su nombre, tiene un carácter aplicado y se guía por la metodología de aprendizaje por retos: se trata de afrontar problemas reales y complejos identificados por los diferentes actores del territorio para realizar una definición adecuada y apuntar posibles soluciones. El aprendizaje por retos es hoy una metodología ampliamente reconocida que permite no sólo tratar con casos de estudio reales, sino también insertar al estudiante en entornos en los que en un futuro puede desarrollar su carrera profesional. Se trata también de una buena oportunidad de experimentación de los conocimientos y métodos adquiridos en otras materias del Grado. En este Laboratorio de segundo curso (LTA-M) se da importancia a realizar unas buenas diagnosis del tema tratado, terminando en algunas propuestas de solución de aspectos específicos del problema tratado. Para el curso 2022-23, centraremos nuestro ámbito de trabajo en torno a los Equipamientos comunitarios de la ciudad de Terrassa. La tercera ciudad de Cataluña se encuentra en un proceso de elaboración de un Plan de Equipamientos que le permita afrontar adecuadamente las necesidades derivadas del notable crecimiento que está experimentando la ciudad en los últimos tiempos, y que se prevé que continuará en los próximos años. El reto planteado será, a partir de la identificación de problemáticas concretas expresadas por los actores locales (guarderías, mercados, centros cívicos, equipamientos deportivos, bibliotecas. . . ), seleccionar, definir, y trabajar colaborativamente para poder apuntar posibles soluciones. Se trabajará en pequeños grupos, cada uno de ellos profundizará en un pequeño conjunto de equipamientos. Los resultados serán 1 grupos, cada uno de ellos profundizará en un pequeño conjunto de equipamientos. Los resultados serán presentados a los responsables municipales y otros actores de la sociedad.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [2503710]
Pla d'estudis: Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.5 KB

Anglès
5 p, 108.2 KB

Castellà
6 p, 109.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-09-09



   Favorit i Compartir