Direcció dels serveis de prevenció [104025]
Serrat Julià, Miguel Ángel
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Prevenció i Seguretat Integral

Títol variant: Prevention Services Management
Títol variant: Dirección de los servicios de prevención
Data: 2022-23
Resum: Des que es va promulgar la Llei de PRL 31/1995, el RD 39/1997 dels Serveis de Prevenció i les seves modificacions parcials posteriors, s'ha proporcionat des de diferents Universitats i entitats homologades la major part de la formació tècnica necessària per formar als professionals del sector de la prevenció de riscos laborals i per poder desenvolupar les seves funcions com a tècnics bàsics, intermitjos i superiors en prevenció de riscos laborals i en les diferents disciplines tècniques (Seguretat, Higiene Industrial, Ergonomia - Psicosociologia) i disciplina mèdica (Medicina del treball). En la major part d' aquestes formacions tècniques no s'està oferint als alumnes cap tipus de directrius que incideixin en la importància de les habilitats directives, lideratge i de gestió. Per tal de dirigir una empresa de prevenció, sigui quina sigui la seva modalitat (SPA, SPP o SPPM) o un departament d'una organització preventiva cal tenir una perspectiva i coneixement de direcció que permeti una gestió competent, eficient i eficaç de l'empresa i el projecte que es lidera. Aquestes esmentades habilitats directives i de gestió, han de proporcionar una visió global del funcionament i funcions de l'empresa i un domini de les principals activitats que tot director, líder o gestor ha de realitzar: planificar, gestionar, organitzar i dirigir. En el desenvolupament d'aquesta assignatura es proporcionaran les eines necessàries perquè l'expert en prevenció pugui dirigir i liderar la seva pròpia empresa de prevenció o per compta aliena. Amb aquest coneixements i eines es podrà garantir que l'alumne disposi de coneixements suficients per tal de gestionar l'organització o departament amb la màxima eficàcia, en coordinació o integració amb les altres departaments existents en l'empresa de prevenció. L'objectiu general d'aquest curs és preparar a l'alumne per a la direcció i gestió de la prevenció de riscos laborals en un servei de prevenció aliè o propi d' una organització empresarial i en concret: Conèixer les funcions d'un expert en direcció dels serveis de prevenció. Conèixer i analitzar els problemes dels límits i capacitats de la direcció dels serveis de prevenció. Conèixer la diferència entre el rol de l'expert en direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions, els 1 Conèixer la diferència entre el rol de l'expert en direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions, els tècnics de gestió de riscos i els perits experts en PRL. Conèixer el procés de LIDERATGE dels diferents departamnets dels serveis de prevenció a les organitzacions i eines per garantir una gestió saludable d'equips. Conèixer les activitats que ha de coordinar l'expert en direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions amb altres professionals de la prevenció de riscos. Conèixer els principis legals i ètics de la direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions. Conèixer les estructures de les empreses i indústries i les seves relacions amb la direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions. Conèixer les entitats públiques de vigilància i control de la prevenció de riscos i direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions del país. Conèixer la legislació i normativa específica que afecta les funcions de l'expert en direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions. Conèixer les tècniques específiques que ha de dominar l'expertLIDER en direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions. Conèixer tècniques de comunicació per a la direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions. Conèixer els fonaments dels sistemes de gestió de qualitat i medi ambient. Conèixer l'estructura dels òrgans de decisió, tècnics i de participació en la direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions. Conèixer les tècniques de negociació. Conèixer les tècniques d'innovació en direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions, principlamnet en l'aspecte psicosocial. Conèixer les tècniques avançades d'avaluació de projectes i auditories en direcció dels serveis de prevenció en les organitzacions. Conèixer les normatives associades i disposar dels coneixements tècnics suficients per avaluar el risc de la inversió i proposar mesures correctores. Conèixer les mesures d'actuació davant situacions de crisi (accident laboral, efermetat professional, etc). Coneixer el format de les pericials tècniques que com a expert se li poden demanar per part dels jutjats o per despatxos de lletrats Per tant l'objectiu general d'aquesta formació és preparar a l'alumne pel lideratge i per a la direcció i gestió de la prevenció de riscos laborals en un servei de prevenció propi o aliè d'una organització empresarial amb una formació pericial. Dotar als alumnes d'una formació directiva altament especialitzada i vinculada a la pràctica professional actual d'un directiu. Transmetre habilitats directives i de gestió necessàries per poder proporcionar una visió global del funcionament i funcions de l'empresadeprevenció, ja sigui pròpia o aliena. L'alumne adquirirà les eines necessàries per convertir-se en expert en prevenció i pugui dirigir la seva empresa o una altre per compta aliena, amb eficàcia. Dotar als alumnes de les eines que els permetin definir, establir i mantenir al dia un sistema de gestió de la prevenció que garanteixi i faci rendible la prevenció en l'empresa. Dominar les principals activitats que tot director, líder empresarial o gestor ha de realitzar: planificar, estionar, organitzar i dirigir.
Resum: Since the Law of PRL 31/1995 was promulgated, RD 39/1997 of Prevention Services and its subsequent partial modifications, has been provided from different universities and approved entities most of the technical training necessary to train professionals of the sector of the prevention of labor risks and to be able to develop its functions as basic, intermediate and superior technicians in prevention of occupational risks and in the different technical disciplines (Safety, Industrial Hygiene, Ergonomics - Psychosociology) and medical discipline (Occupational Medicine). In most of these technical formations, students are not being offered any type of guidelines that affect the importance of managerial, leadership and management skills. In order to run a prevention company, whatever its modality (SPA, SPP or SPPM) or a department of a preventive organization must have a perspective and management knowledge that allows a competent, efficient and effective management of the company and the project that is led. These mentioned managerial and management skills must provide a global vision of the operation and functions of the company and a mastery of the main activities that every director, leader or manager must perform: planning, managing, organizing and directing. In the development of this subject, the necessary tools will be provided so that the prevention expert can direct and lead his own prevention or third party company. With this knowledge and tools it will be possible to guarantee that the student has sufficient knowledge to manage the organization or department with maximum efficiency, in coordination or integration with the other existing departments in the prevention company. The general objective of this course is to prepare the student for the direction and management of the prevention of occupational risks in an external prevention service or own of a business organization and in particular: Know the functions of an expertin the direction of prevention services. Know and analyze the problems of the limits and scope of the direction of the prevention services. 1 Know and analyze the problems of the limits and scope of the direction of the prevention services. Know the difference between the role of the expert in the direction of prevention services in organizations, risk management technicians and expert PRL experts. Know the process of LEADERSHIP the different departments of prevention services in organizations and tools to ensure a healthy management of equipment. Know the activities that the expert in the direction of prevention services in organizations must coordinate with other professionals in risk prevention. Know the legal and ethical principles of the management of prevention services in organizations. Know the structures of companies and industries and their relationships with the direction of prevention services in organizations. Know the public entities of surveillance and control of risk prevention and direction of the prevention services in the organizations of the country. Know the legislation and specific regulations that affect the functions of the expert in the direction of prevention services in organizations. Know the specific techniques that should be mastered by the expert LIDER in the direction of prevention services in organizations. Know communication techniques for the direction of prevention services in organizations. Know the basics of quality and environmental management systems. Know the structure of decision-making, technical and participation bodies in the direction of prevention services in organizations. Know the negotiation techniques. Know the innovation techniques in the direction of prevention services in organizations, mainly in the psychosocial aspect. Know the advanced techniques of project evaluation and audits in the direction of prevention services in organizations. Know the associated regulations and have sufficient technical knowledge to evaluate the risk of the investment and propose corrective measures. Know the measures of action in crisis situations (occupational accident, occupational disease, etc. ). Know the format of the expert technical experts that can be requested as an expert by the courts or by lawyers' offices Therefore the general objective of this training is to prepare the student for the leadership and for the management and management of the prevention of occupational hazards in a prevention service proper to or outside of a business organization with expert training. Provide students with a highly specialized management training linked to the current professional practice of a manager. Transmit management and management skills necessary to provide a global vision of the functioning and functions of the prevention company, be it own or by itself. The student will acquire the necessary tools to become an expert in prevention and can manage his company or another for his own account, effectively. Provide the students with the tools that allow them to define, establish and maintain a prevention management system that guarantees and makes the prevention of the company profitable. Master the main activities that every director, business leader or manager has to do: plan, manage, organize and direct.
Resum: Desde que se promulgó la Ley de PRL 31/1995, el RD 39/1997 de los Servicios de Prevención y sus modificaciones parciales posteriores, se ha proporcionado desde diferentes Universidades y entidades homologadas la mayor parte de la formación técnica necesaria para formar los profesionales del sector de la prevención de riesgos laborales y para poder desarrollar sus funciones como técnicos básicos, intermedios y superiores en prevención de riesgos laborales y en las diferentes disciplinas técnicas (Seguridad, Higiene Industrial, Ergonomía - Psicosociología) y disciplina médica ( Medicina del trabajo). En la mayor parte de estas formaciones técnicas no se está ofreciendo a los alumnos ningún tipo de directrices que incidan en la importancia de las habilidades directivas, liderazgo y de gestión. Con el fin de dirigir una empresa de prevención, sea cual sea su modalidad (SPA, SPP o SPPM) o un departamento de una organización preventiva hay que tener una perspectiva y conocimiento de dirección que permita una gestión competente, eficiente y eficaz de la empresa y el proyecto que se lidera. Estas mencionadas habilidades directivas y de gestión, deben proporcionar una visión global del funcionamiento y funciones de la empresa y un dominio de las principales actividades que todo director, líder o gestor debe realizar: planificar, gestionar, organizar y dirigir. En el desarrollo de esta asignatura se proporcionarán las herramientas necesarias para que el experto en prevención pueda dirigir y liderar su propia empresa de prevención o por cuenta ajena. Con estos conocimientos y herramientas se podrá garantizar que el alumno disponga de conocimientos suficientes para gestionar la organización o departamento con la máxima eficacia, en coordinación o integración con las demás departamentos existentes en la empresa de prevención. El objetivo general de este curso es preparar al alumno para la dirección y gestión de la prevención de riesgos laborales en un servicio de prevención ajeno o propio de una organización empresarial y en concreto: Conocer las funciones de un experto en dirección de los servicios de prevención. Conocer y analizar los problemas de los límites y alcances de la dirección de los servicios de prevención. Conocer la diferencia entre el rol del experto en dirección de los servicios de prevención en las 1 Conocer la diferencia entre el rol del experto en dirección de los servicios de prevención en las organizaciones, los técnicos de gestión de riesgos y los peritos expertos en PRL. Conocer el proceso de LIDERAZGO los diferentes departamentos de los servicios de prevención en las organizaciones y herramientas para garantizar una gestión saludable de equipos. Conocer las actividades que debe coordinar el experto en dirección de los servicios de prevención en las organizaciones con otros profesionales de la prevención de riesgos. Conocer los principios legales y éticos de la dirección de los servicios de prevención en las organizaciones. Conocer las estructuras de las empresas e industrias y sus relaciones con la dirección de los servicios de prevención en las organizaciones. Conocer las entidades públicas de vigilancia y control de la prevención de riesgos y dirección de los servicios de prevención en las organizaciones del país. Conocer la legislación y normativa específica que afecta las funciones del experto en dirección de los servicios de prevención en las organizaciones. Conocer las técnicas específicas que debe dominar el experto LIDER en dirección de los servicios de prevención en las organizaciones. Conocer técnicas de comunicación para la dirección de los servicios de prevención en las organizaciones. Conocer los fundamentos de los sistemas de gestión de calidad y medio ambiente. Conocer la estructura de los órganos de decisión, técnicos y de participación en la dirección de los servicios de prevención en las organizaciones. Conocer las técnicas de negociación. Conocer las técnicas de innovación en dirección de los servicios de prevención en las organizaciones, principalmente en el aspecto psicosocial. Conocer las técnicas avanzadas de evaluación de proyectos y auditorías en dirección de los servicios de prevención en las organizaciones. Conocer las normativas asociadas y disponer de los conocimientos técnicos suficientes para evaluar el riesgo de la inversión y proponer medidas correctoras. Conocer las medidas de actuación ante situaciones de crisis (accidente laboral, enfermedad profesional, etc). Conocer el formato de las periciales técnicas que como experto se le pueden pedir por parte de los juzgados o por despachos de letrados Por lo tanto el objetivo general de esta formación es preparar al alumno para el liderazgo y para la dirección y gestión de la prevención de riesgos laborales en un servicio de prevención propio o ajeno de una organización empresarial con una formación pericial. Dotar a los alumnos de una formación directiva altamente especializada y vinculada a la práctica profesional actual de un directivo. Transmitir habilidades directivas y de gestión necesarias para poder proporcionar una visión global del funcionamiento y funciones de la empresa de prevención, ya sea propia o ajena. El alumno adquirirá las herramientas necesarias para convertirse en experto en prevención y pueda dirigir su empresa u otro para cuenta ajena, con eficacia. Dotar a los alumnos de las herramientas que les permitan definir, establecer y mantener al día un sistema de gestión de la prevención que garantice y haga rentable la prevención en la empresa. 2 Dominar las principales actividades que todo director, líder empresarial o gestor debe realizar: planificar, gestión, organizar y dirigir.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Prevenció i Seguretat Integral [2502501]
Pla d'estudis: Grau en Prevenció i Seguretat Integral (modalitat no presencial) [1279] ; Grau en Prevenció i Seguretat Integral [1438]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 111.1 KB

Anglès
7 p, 110.3 KB

Castellà
7 p, 111.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-15, darrera modificació el 2024-02-10



   Favorit i Compartir