dir.
Fecha: |
2022 |
Resumen: |
Representació de les dones egípcies a les sèries de televisió fent un reflex als aspectes polítics i socials durant i després dels esdeveniments del 25 de gener de 2011 (2010-2014) Des de l'aparició de les primeres sèries de televisió a Egipte en els anys seixanta, aquestes varen començar a representar la comunitat i la vida de la gent comú al país, seguit de sèries que tractaven problemes socials, problemes familiars i preocupacions psicològiques. Des de llavors, els rols femenins van variar de dones submises a dones que s'esforcen per demostrar-se a si mateixes en la societat. El 1978, Gaye Tuchman va assenyalar la "l'aniquilació simbòlica" de les dones de l'esfera pública, ja que els mitjans de comunicació es van centrar poderosament en les activitats dels homes. Ha canviat alguna cosa des de llavors? La tesi utilitza "l'aniquilació simbòlica de les dones" de Tuchman a les sèries de televisió per detectar els canvis en la imatge de les dones durant un moment crític dels canvis polítics i socials en la història d'Egipte (2010-2014) Basant-se en la teoria dels mitjans feministes, l'estudi tracta d'investigar els canvis que es van produir en les imatges estereotipades de les dones en les sèries de T. V. i si es van veure afectades pels canvis polítics i socials i el caos en la societat en un moment crític d'Egipte pels esdeveniments de 2011 i fins a quin punt. L'estudi va utilitzar un mètode integrat d'enfocament a través d'una combinació de mètodes qualitatius i quantitatius. Es distribueix entre un estudi analític mostra que inclou l'anàlisi de continguts de sèries seleccionades cada any (2010-2014) i l'estudi de camp que inclou entrevistes en profunditat amb productors, directors i escriptors seleccionats, i sessions del "Grup Focus" amb audiència femenina. Els resultats mostren que hi ha un impacte real dels canvis polítics en la imatge de les dones relacionats amb qüestions polítiques en les sèries de T. V. durant els esdeveniments de 2011, però no es reflecteix prou, ja que és lleugerament notat per l'audiència i els creadors de T. V. L'audiència femenina té una percepció negativa d'aquest canvi i els creadors de T. V. creuen en el declivi de la indústria del drama en general a Egipte. Els estudiosos anomenen aquesta, "aniquilació simbòlica", específicament causada per l'absència, el silenci, els estereotips, la banalització, la degradació, la subrepresentació, la condemna o ser presentat com a incompetent (Gerbner 1980, Tuchman 1978) Des de la perspectiva de la indústria de la T. V. , l'estudi conclou que els escriptors, directors o productors masculins no són conscients de la necessitat de fixar la bretxa de gènere en els espectacles de T. V. , mentre que les dones són molt més conscients de la representació irreal i injusta de les dones en aquestes. |
Resumen: |
Representación de las mujeres egipcias en las series de televisión reflejan los aspectos políticos y sociales durante y después de los eventos del 25 de enero de 2011 (2010-2014) Desde la aparición temprana de las series de televisión en Egipto durante los años sesenta, las series de televisión comenzaron a representar la comunidad y la vida de la gente común en Egipto, seguida de series que trataban problemas sociales, problemas familiares y preocupaciones psicológicas. Desde entonces, los roles femeninos variaron de esposas sumisas a mujeres que se esfuerzan por probarse a sí mismas en la sociedad. En 1978, Gaye Tuchman señaló la "aniquilación simbólica" de las mujeres de la esfera pública cuando los medios de comunicación se centraron abrumadoramente en las actividades de los hombres. ¿Ha cambiado algo desde entonces? La tesis en cuestión emplea la "aniquilación simbólica de las mujeres" de Tuchman en las series de televisión para detectar los cambios en las imágenes de las mujeres durante un momento crítico de cambios políticos y sociales en la historia de Egipto (2010-2014). Basado en la teoría de los medios feministas, el estudio en cuestión trata de investigar los cambios que ocurrieron en las imágenes estereotipadas de las mujeres en las series de televisión y si se vieron afectadas por los cambios políticos y sociales y el caos en la sociedad en el momento crítico de Egipto de los eventos de 2011 y en qué medida. El estudio empleó un método integrado de enfoque a través de una combinación de métodos cualitativos y cuantitativos. Se distribuye en un estudio analítico de muestra que incluye análisis de contenido de series seleccionadas en cada año (2010- 2014) y estudio de campo que incluye entrevistas con productores, directores y escritores seleccionados, y sesiones de grupos focales con audiencia femenina. Los hallazgos muestran que hay un impacto real de los cambios políticos en la imagen de las mujeres en relación con los problemas políticos directos en las series de televisión durante los eventos del 2011, pero no se refleja lo suficiente, ya que es ligeramente notado por la audiencia y los creadores de televisión. El público femenino tiene una percepción negativa de este cambio y los creadores de la televisión creen en el declive de la industria del drama de televisión en general en Egipto. Los estudiosos llaman a esto "aniquilación simbólica", específicamente causada por la ausencia, el silencio, los estereotipos, la trivialización, la degradación, la subrepresentación, la condena o ser presentado como incompetente (Gerbner 1980, Tuchman 1978). Desde la perspectiva de la industria de la televisión, el estudio concluye que los escritores, directores o productores masculinos no son conscientes de la necesidad de corregir la brecha de género en los programas de televisión, mientras que las mujeres son mucho más conscientes de la representación irreal e injusta de las mujeres en las series de televisión. |
Resumen: |
Since the early emergence of T. V. series in Egypt in the sixties, T. V. series started to depict the community and life of the ordinary people in Egypt, followed by series that dealt with social problems, family issues and psychological concerns. Since then, female roles varied from submissive wives or women striving to prove themselves in society. In 1978, Gaye Tuchman pointed to women's 'symbolic annihilation' from the public sphere as media focused overpoweringly on the activities of men. Has anything changed since then? In fact, women played a great role in the political changes that occurred in Egypt throughout its different historical stages as much as in the social life. The thesis upon hand employs Tuchman's "symbolic annihilation of women" in T. V. series to spot out the changes in women's images during a critical time of political and social changes in Egypt's history (2010- 2014) Feminist media theory claims that women are represented in a stereotypical one-dimensional way and 'objectified in media by the men producers that control the media system' (Van Zoonen, 1994: 31) Based on feminist media theory, the study upon hand tries to investigate the changes that occurred in women's stereotypical images in T. V. series and whether they were affected by political and social changes in society at Egypt's critical time of 2011 events. The study employed an integrated method of approach through a combination of qualitative and quantitative methods that comply to the conventional media industry/ text/ audience. (Creeber, 2015:8) It is distributed into sample analytical study that includes Content Analysis of selected series in each year (2010 to 2014) and Field study which includes In-depth interviews with selected producers, directors and writers, and Focus Group sessions with female audience. The findings show that there is an actual impact of political changes on the image of women as related to direct political issues in T. V. series during the 2011 events, but it is not sufficiently reflected as it is slightly noticed by audience and T. V. makers. Female audience holds a negative perception to this change and T. V. makers believe in the decline of the T. V. Drama industry in general in Egypt. Scholars call this "symbolic annihilation", specifically caused by absence, silence, stereotypes, trivialization, degradation, under-representation or condemnation. (Gerbner 1980, Tuchman 1978) From the perspective of T. V. industry, the study concludes that male writers, directors or producers are unaware of the need of fixing the gender gap in T. V. shows, while females are much more aware of the unreal and unjust representation of women in T. V. series. |
Nota: |
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació i Periodisme |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Anglès |
Colección: |
Programa de Doctorat en Comunicació i Periodisme |
Documento: |
Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada |
Materia: |
Feminisme ;
Feminismo ;
Feminism ;
Aniquilacio simbolica ;
Aniquilacion simbolica ;
Symbolic annihilation ;
Series de televisio ;
Series de television ;
T.V. series ;
Ciències Socials |