Mathematical Connections and the Mathematics Teacher's Specialised Knowledge
De Gamboa, Genaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Caviedes, Sofía (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Fecha: |
2022 |
Resumen: |
This study seeks to explore the relationship between recent findings on mathematical connections and the Mathematics Teacher's Specialised knowledge model. From a qualitative approach, we seek to explore the specialised knowledge mobilised during the establishment of mathematical connections in different contexts. The study takes into consideration the results from previous studies that were conducted with both prospective and in service teachers. The results suggest the need to include the notion of complexity in the mathematical connections defined by the Mathematics Teacher's Specialised knowledge model. Similarly, they suggest that it is possible to find some ambiguities in the use of the model, so it would be enriching to consider the current classification of mathematical connections in order to improve the model as an analytical tool. Finally, the results suggest the need to include mathematical connections as part of the pedagogical content knowledge domain, since the knowledge of this domain could be mobilised during the establishment of mathematical connections. |
Ayudas: |
Ministerio de Ciencia e Innovación PID2019-104964GB-I00
|
Nota: |
Altres ajuts: ANID-Chile/2018-72190032 |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Anglès |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Mathematics teacher's specialised knowledge ;
Mathematical connections ;
Complexity of mathematical connections |
Publicado en: |
Mathematics, Vol. 10 Núm. 21 (november 2022) , p. 4010, ISSN 2227-7390 |
DOI: 10.3390/math10214010
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2022-11-23, última modificación el 2022-12-11