Relacions Unió Europea- Xina [42662]
Sainz Gsell, Nilda Nora
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Títol variant: European Union-China Relations
Títol variant: Relaciones Unión Europea-China
Data: 2023-24
Resum: Mitjançant un sistema pedagògic gradatiu que val del més genèric al més específic, el present mòdul pretén introduir als estudiants en la diversitat i complexitat de les relacions polítiques, econòmiques i empresarials entre la UE i la Xina. D'aquesta manera, el contingut del mòdul es divideix en dues parts: una primera part que contextualitza a l'alumne amb les relacions polítiques entre la UE i la Xina, mentre que la segona es centra en les relacions jurídico-mercantils entre ambdós actors. Així, mitjançant la primera part (formada per 3 assignatures diferents, però relacionades entre si), en primer lloc se li ofereixen a l'alumne uns coneixements bàsics de l'àmbit de les Relacions Internacionals (sistema internacional, actors, potències, etc. ), els quals són necessaris per entendre la inserció de la Xina i la UE al sistema internacional, així com per entendre les seves relacions mútues i amb d'altres actors. Posteriorment, l'alumne és introduït a l'àmbit de la UE amb l'objectiu de que assumeixi unes nocions bàsiques per entendre la complexitat institucional i política d'aquest actor internacional sui generis: no solament s'expliquen la gènesi i evolució del projecte europeu, sinó també quines són les seves principals institucions, el seu funcionament i 1 evolució del projecte europeu, sinó també quines són les seves principals institucions, el seu funcionament i els seus mecanismes de presa de decisions. A partir d'aquest punt, l'alumne s'aproxima a la UE com a potència internacional mitjançant l'estudi de la seva acció exterior: això li permet, al seu torn, assolir tres objectius: (1) l'anàlisi de les relacions UE-Xina a través de la seva agenda política, econòmica i de seguretat; (2) identificar els punts de cooperació i conflicte entre la UE i la Xina a l'hora d'establir relacions amb diferents regions com Amèrica Llatina, Àsia Central i Sud-est Asiàtic i (3) comparar les postures i visions de la UE, la Xina i els Estats Units respecte al funcionament del sistema internacional en base a diferents temes de l'agenda internacional (sobirania, drets humans, medi ambient, etc. ) A la segona part (relacions jurídico-mercantils) s'introdueix a l'alumne en els conceptes bàsics relacionats amb els sistemes jurídics espanyol i xinés (Constitució, codi civil, personalitat jurídica, etc. ) per posteriorment endinsar-se en l'àmbit mercantil d'ambdós països (amb especial incidència en la figura de l'empresa) i realitzar un petit estudi comparatiu, facilitant així elements pràctics pel futur desenvolupament professional dels alumnes en l'àmbit comercial entre ambdós països.
Resum: Through a gradual learning process that goes from the generic to the specific, this module pretends to introduce students in the diversity and complexity of the political, economic and business relations between the EU and China. Then, the contents of the module are divided in two parts: a first one that contextualizes the student with the political relations between EU and China, while the second focuses on the commercial legal relations between both actors. The first part (formed by 3 different courses, although related to each other) provides the student with basic concepts and ideas from the field of International Relations (International System, actors, powers, etc. ): these concepts are necessary not only to understand the insertion of China as well as the EU in the International System, but also to understand their mutual relations and their relations with other actors. 1 Afterwards, the student is introduced to the world of the EU with the aim of obtaining the basic concept and ideas to understand the institutional and political complexity of this sui generis international actor. The origins and evolution of the European project will be explained together with its main institutions, its functioning and its decision-making processes. From this point onwards, the student reaches the EU as an international power through the analysis of its external action. This approach lets the student to reach three goals: (1) analysis of EU-China relations through their security, economic and political agenda; (2) the cooperation and conflict areas between the EU and China at the time of establishing relations with different regions like Latin America, Central Asia and Southeast Asia; (3) the comparison of the positions and visions that EU, China and the United States hold regarding the functioning of the International System at different topics of the international agenda (sovereignty, human rights, climate change, etc. ) The second part of the module (commercial legal relations) provides the student basic concepts related to the Chinese and Spanish legal systems (constitution, civil code, legal personality, etc. ); afterwards, the student enters into the mercantile sector of both countries (focusing on the role of the company) and make a small comparative study, providing practical elements for the future professional development of students in the trade sector between both countries.
Resum: Mediante un sistema pedagógico gradativo que va de lo más genérico a lo más específico, el presente módulo pretende introducir a los estudiantes en la diversidad y complejidad de las relaciones políticas, económicas y empresariales entre la UE y China. De este modo, el contenido del módulo se divide en dos partes: una primera parte que contextualiza al alumno con las relaciones políticas entre la UE y China, mientras que la segunda se centra en las relaciones jurídico-mercantiles entre ambos actores. Así, mediante la primera parte (formada por 3 asignaturas distintas, aunque relacionadas entre sí), en primer lugar se le ofrece al alumno unos conocimientos básicos del ámbito de las Relaciones Internacionales (sistema internacional, actores, potencias, etc. ), los cuales son necesarios para entender la inserción de China y de la UE en el sistema internacional, así como para entender sus relaciones mutuas y con otros actores. Posteriormente, el alumno es introducido al ámbito de la UE con el objetivo de que asuma de unas nociones básicas para entender la complejidad institucional y política de este actor internacional sui generis: no solo se explica la génesis y evolución del proyecto europeo, sino también cuáles son sus principales instituciones, su 1 explica la génesis y evolución del proyecto europeo, sino también cuáles son sus principales instituciones, su funcionamiento y sus mecanismos de toma de decisiones. A partir de este punto, el alumno se aproxima a la UE como potencia internacional mediante el estudio de su acción exterior: esto le permite, a su vez, tres objetivos: (1) el análisis de las relaciones UE-China a través de su agenda política, económica y de seguridad; (2) los puntos de cooperación y conflicto entre la UE y China a la hora de establecer relaciones con diferentes regiones como América Latina, Asia Central y Sudeste Asiático y (3) la comparación de las posturas y visiones de la UE, China y los Estados Unidos respecto al funcionamiento del sistema internacional en base a diferentes temas de la agenda internacional (soberanía, derechos humanos, medio ambiente, etc. ) En la segunda parte (relaciones jurídico-mercantiles) se introduce al alumno en los conceptos básicos relacionados con los sistemas jurídicos español y chino (constitución, código civil, personalidad jurídica, etc. ), para posteriormente adentrarse en el ámbito mercantil de ambos países (con especial incidencia en la figura de la empresa) y realizar un pequeño estudio comparativo, facilitando así elementos prácticos para el futuro desarrollo profesional de los alumnos en el ámbito comercial entre ambos países.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [4313666]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [1136]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 122.0 KB

Anglès
8 p, 120.0 KB

Castellà
8 p, 121.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-06-27, darrera modificació el 2024-02-10



   Favorit i Compartir