Cultura de la Unió Europea i de la Xina [42659]
Beltrán, Joaquín
Saiz Lopez, Amelia
Qu Lu, Xianghong
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Títol variant: The Cultures of the European Union and China
Títol variant: Cultura de la Unión Europea y China
Data: 2023-24
Resum: Els objectius d'aquest mòdul són, en primer lloc, adquirir uns coneixements teòrics bàsics sobre el concepte de cultura. S'abordarà la problemàtica de la diversitat cultural i del contacte entre cultures I els paradigmes de les relacions interculturals. S'exposarà i debatrà sobre els diferents models d'estudis interculturals sobre la Unió Europea i la Xina, centrant-se en l'evolució històrica, social i cultural de les dues regions. En segons lloc ,la comunicació intercultural és un dels aspectes en què s'aprofundirà a nivell teòric i posteriorment aplicat mitjançant estudis de casos de comunicació intercultural entre la Unió Europea i la Xina en el món dels negocis. 1 En tercer lloc, s'estudiarà el valor econòmic de la cultura en les societats actuals i les seves conseqüències en l'organització social i laboral. Es realitzarà una aproximació a l'evolució cultural de les societats xinesa i espanyola des d'una perspectiva històrica, analitzant la transformació política, econòmica i social d'Espanya al llarg del segle XX, amb referències al mateix procés a la Xina. Per a finalment aprofundir en les indústries culturals, des de les diferents aproximacions teòriques fins al seu desenvolupament en l'era digital, sense oblidar les polítiques culturals.
Resum: The aims of this module are, first of all, to acquire a basic theoretical knowledge of the concept of culture. It will address the issue of cultural diversity and contact between cultures, and the paradigms of intercultural relations. The different models of intercultural studies on the European Union and China will be presented and discussed, focusing on the historical, social and cultural evolution of the two regions. Second, the intercultural communication is one of the aspects that will be deepened at a theoretical level and later applied through case studies of intercultural communication between the European Union and China in the business world. 1 Thirdly, the economic value of culture in today's societies and its consequences on social and work organization will be studied. An approach will be made to the cultural evolution of Chinese and Spanish societies from a historical perspective, analyzing the political, economic and social transformation of Spain throughout the 20th Century, with references to the same process in China. Finally, to delve deeper into the cultural industries, from the different theoretical approaches to their development in the digital era, without forgetting cultural policies.
Resum: Los objetivos de este módulo son, en primer lugar, adquirir unos conocimientos teóricos básicos sobre el concepto de cultura. Se abordará la problemática de la diversidad cultural y del contacto entre culturas Y los paradigmas de las relaciones interculturales. Se expondrá y debatirá sobre los diferentes modelos de estudios interculturales sobre la Unión Europea y China, centrándose en la evolución histórica, social y cultural de las dos regiones. En según lugar, la comunicación intercultural es uno de los aspectos en que se profundizará a nivel teórico y posteriormente aplicado mediante estudios de casos de comunicación intercultural entre la Unión Europea y China en el mundo de los negocios. En tercer lugar, se estudiará el valor económico de la cultura en las sociedades actuales y sus consecuencias en la organización social y laboral. Se realizará una aproximación a la evolución cultural de las sociedades china y española desde una perspectiva histórica, analizando la transformación política, económica y social de 1 china y española desde una perspectiva histórica, analizando la transformación política, económica y social de España a lo largo del siglo XX, con referencias al mismo proceso en China. Para finalmente profundizar en las industrias culturales, desde las diferentes aproximaciones teóricas hasta su desarrollo en la era digital, sin olvidar las políticas culturales.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [4313666]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [1136]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 113.8 KB

Anglès
7 p, 112.6 KB

Castellà
7 p, 113.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-01, darrera modificació el 2024-02-10



   Favorit i Compartir