Màrqueting Basat en Dades i del Comportament [43931]
Lopez Belbeze, Maria Pilar
Morell Perez, Antoni
López Vicario, José
Lamberti, Giuseppe
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Título variante: Data-Based Marketing and Behaviour-Based Marketing
Título variante: Marketing Basado en Datos y del Comportamiento
Fecha: 2023-24
Resumen: Aquest mòdul permetrà especialitzar-te a l'entorn analític amb un enfocament de negoci. Coneixeràs com obtenir dades de qualitat i les tècniques i eines analítiques que et permetran prendre les millors decisions en màrqueting. Analitzar mercats, segments, consumidors mitjançant anàlisis i models nous que permetran conèixer els insights claus per optimitzar les polítiques de màrqueting. Bloc I: Màrqueting basat en dades. El màrqueting basat en dades aborda lestudi de problemes de màrqueting a partir de dades, teories i experiments que estudien el comportament del consumidor. És una línia de coneixement interdisciplinar (màrqueting science, microeconomia aplicada, organització industrial, i computació estadística) que aborda temes com els següents: investigació de les eleccions del consumidor i del seu comportament, avaluació de decisions comercials basades en dades, desenvolupament i aplicació de experiments a petita i gran escala, mètodes per a lús de grans quantitats de dades, mètodes de computació per a lanàlisi de dades disponibles a Internet. La utilització de tècniques daprenentatge automàtic (Machine Learning) serà un dels pilars daquest bloc del mòdul. 1 bloc del mòdul. Bloc II: Màrqueting del comportament del consumidor. Màrqueting del comportament aborda lestudi de com els individus es comporten en dominis rellevants de consum mitjançant el coneixement que es desprèn de la neurociència del consumidor o neuromarketing. Aquesta àrea del màrqueting és una interdisciplinària (psicologia, neurologia i economia del comportament). La utilització de biosensors serà un dels pilars daquest bloc del mòdul. L'ús de tècniques neurocientífiques i psicofisiològiques permetrà analitzar l'efectivitat d'accions de màrqueting (publicitat, producte, envàs, marca, punt de venda, navegació web,. . . ).
Resumen: This module specializes you in an analytical environment with a business focus. You will learn to obtain quality data and the analytical techniques and tools that will allow you to make the best marketing decisions. Analyze markets, segments or consumers through innovative analysis and models that will reveal key insights to optimize marketing policies. Block I: Data-driven Marketing Data-driven marketing deals with the study of marketing problems from data, theories and experiments that study consumer behavior. It is an interdisciplinary line of knowledge (marketing sciences, applied microeconomics, industrial organization and statistical computing) that addresses topics such as: research on consumer choices and behavior, evaluation of business decisions based on data, development and application of small-scale and large-scale experiments, methods for using large amounts of data, computational methods for data analysis available on the Internet. The use of automatic learning techniques (Machine Learning) will be one of the pillars of this block of the module. 1 one of the pillars of this block of the module. Block II: Consumer behavior marketing. Behavioral marketing deals with the study of how individuals behave in relevant domains of consumption through knowledge arising from consumer neuroscience or neuromarketing. This area of marketing is interdisciplinary (psychology, neurology and behavioral economics). The use of biosensors will be one of the pillars of this block of the module. The use of neuroscientific and psychophysiological techniques will make it possible to analyze the effectiveness of marketing actions (advertising, product, packaging, brand, point of sale, web browsing,. . . ).
Resumen: Este módulo permitirá especializarte en el entorno analítico con un enfoque de negocio. Conocerás cómo obtener datos de calidad y las técnicas y herramientas analíticas que te permitirán tomar las mejores decisiones en marketing. Analizar mercados, segmentos, consumidores mediante análisis y modelos novedosos que permitirán conocer los insights claves para optimizar las políticas de marketing. Bloque I: Marketing basado en datos. El marketing basado en datos aborda el estudio de problemas de marketing a partir de datos, teorías y experimentos que estudian el comportamiento del consumidor. Es una línea de conocimiento interdisciplinar (marketing science, microeconomía aplicada, organización industrial, y computación estadística) que aborda temas como los siguientes: investigación de las elecciones del consumidor y de su comportamiento, evaluación de decisiones comerciales basadas en datos, desarrollo y aplicación de experimentos a pequeña y gran escala, métodos para el uso de grandes cantidades de datos, métodos de computación para el análisis 1 gran escala, métodos para el uso de grandes cantidades de datos, métodos de computación para el análisis de datos disponibles en Internet. La utilización de técnicas de aprendizaje automático (Machine Learning) será uno de los pilares de este bloque del módulo. Bloque II: Marketing del comportamiento del consumidor. Marketing del comportamiento aborda el estudio de cómo los individuos se comportan en dominios relevantes de consumo mediante el conocimiento que se desprende de la neurociencia del consumidor o neuromarketing. Esta área del marketing es una interdisciplinar (psicología, neurología y economía del comportamiento). La utilización de biosensores será uno de los pilares de este bloque del módulo. El uso de técnicas neurocientíficas y psicofisiológicas permitirá analizar la efectividad de acciones de marketing (publicidad, producto, envase, marca, punto de venta, navegación web,. . . ).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Màrqueting [4313148]
Plan de estudios: Màster Universitari en Màrqueting [1093]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 116.3 KB

Anglès
7 p, 115.5 KB

Castellà
7 p, 116.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-07, última modificación el 2023-10-02



   Favorit i Compartir