Psicologia Mèdica [102946]
Gimenez Llort, Lidia
Fernandez Teruel, Albert
Escorihuela, Rosa M
Daigre, Constanza
Ivanova Serokhvostova, Anastasya
Pardo Cladellas, Yolanda
Molinuevo Alonso, Beatriz
Contreras Rodríguez, Oren
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Título variante: Medical Psychology
Título variante: Psicología Médica
Fecha: 2023-24
Resumen: L'assignatura s'imparteix a segon curs del Grau de Medicina, dins l'etapa de formació preclínica, període dedicat a que l'alumnat adquireixi els coneixements bàsics sobre l'estructura i funció del cos humà. El seus objectius generals són que l'alumnat: Adquireixi un repertori de coneixements sobre els processos bàsics del pensament, les emocions i el comportament humà que li permetin discernir en etapes formatives futures entre el funcionament normal i l'anormal Sigui capaç d'interpretar i usar conceptes i mesures derivats de la psicologia bàsica que són emprats 1 Sigui capaç d'interpretar i usar conceptes i mesures derivats de la psicologia bàsica que són emprats habitualment en la pràctica mèdica. Enumeri i sigui capaç de discriminar les limitacions i biaixos del nostre cervell com a processador d'informació i descrigui les repercussions que tenen tant en la conducta de la metgessa o del metge com en la de la persona usuaria dels serveis de salut. Descrigui la relació entre els estats psicològics, els trets de personalitat i les malalties somàtiques. Sigui capaç de descriure els trastorns mentals més freqüents i els sistemes de classificació més comuns. Sigui capaç de descriure les característiques essencials i les aplicacions dels diversos tractaments psicològics basats en l'evidència que es poden fer servir en la pràctica mèdica. Sigui capaç de canviar el paradigma del model únic pel bio-psico-social que inclou no només les perspectives de gènere i d'edat sinó també competències transversals de caire bio-psico-social associades a l'equitat, la diversitat i la inclusió. Tots aquests objectius han de contribuir a que l'alumnat assoleixi un bagatge de competències que han de possibilitar una millor comprensió de la tríada pensament-emocions-conducta de les persones usuaries dels sistemes de salut, de la seva pròpia tríada i de la relació professional amb la persona usuaria i l'equip sanitari.
Resumen: The subject is taught in the second year of the Degree in Medicine, in the pre-clinical training stage, a period dedicated to students acquiring basic knowledge about the structure and function of the human body. Its general objectives are that students: To acquire a repertoire of knowledge about the basic processes of human thinking, emotions and behaviour that allow the students to discern in future training stages between normal and abnormal psychological functioning. To interpret and use concepts and measures derived from basic psychology that are commonly used in 1 To interpret and use concepts and measures derived from basic psychology that are commonly used in medical practice. To describe the limitations and biases of our brain in information processing and the repercussions that they have on the behaviour of the health professional and in that of the user of the health services. To describe the relationship between psychological states, personality traits and somatic illnes. To describe the most common mental disorders and the most commonly used mental disorders classification systems. To describe the essential characteristics and applications of the various evidence-based psychological treatments that can be used in medical practice. To be able to change the paradigm of the single model for the bio-psycho-social one that includes not only gender and age perspectives but also transversal bio-psycho-social competencies associated with equity, diversity and inclusion. All these objectives must contribute to the students obtaining a background of competences that will enable a better understanding of the thinking-emotions-behavior triad of the users of the health systems, their own triad and the professional relationship with the user and the healthcare team.
Resumen: La asignatura se imparte en segundo curso del Grado de Medicina, en la etapa de formación pre-clínica, periodo dedicado a que el alumnado adquiera los conocimientos básicos sobre la estructura y función del cuerpo humano. Sus objetivos generales son que el alumnado: - Adquiera un repertorio de conocimientos sobre los procesos básicos del pensamiento, las emociones y el comportamiento humano que le permitan discernir en etapas formativas futuras entre el funcionamiento normal y anormal. - Sea capaz de interpretar y usar conceptos y medidas derivados de la psicología básica que se utilizan 1 - Sea capaz de interpretar y usar conceptos y medidas derivados de la psicología básica que se utilizan habitualmente en la práctica médica. - Enumere y sea capaz de discriminar las limitaciones y sesgos de nuestro cerebro como procesador de información y describa las repercusiones que tienen tanto en la conducta del médico como en la del usuario de los servicios de salud. - Describa la relación entre los estados psicológicos, los rasgos de personalidad y las enfermedades somáticas. - Sea capaz de describir los trastornos mentales más frecuentes y los sistemas de clasificación más comunes. - Sea capaz de describir las características esenciales y las aplicaciones de los diferentes tratamientos psicológicos basados en la evidencia que se pueden utilizar en la práctica médica. - Sea capaz de cambiar el paradigma del modelo único por el bio-psico-social que incluye no solamente las perspectivas de género y de edad sino también competencias transversales de tipo bio-psico-social associadas a la equidad, la diversidad y la inclusión. - Todos estos objetivos han de contribuir a que el alumnado consiga un bagaje de competencias que han de posibilitar una mejor comprensión de la tríada pensamiento-emociones-conducta de las personas usuarias de los sistemas de salud, de su propia tríada y de la relación profesional con la persona usuaria y el equipo sanitario.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Medicina [2502442]
Plan de estudios: Grau en Medicina [1192] ; Grau en Medicina [1509]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 119.1 KB

Anglès
7 p, 113.4 KB

Castellà
8 p, 116.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-14, última modificación el 2024-04-26



   Favorit i Compartir