Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas
Preservice teachers' knowledge mobilized in solving area tasks
Caviedes, Sofía (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
De Gamboa, Genaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Fecha: 2023
Descripción: 20 pàg.
Resumen: Studies that address preservice teachers' knowledge of area measurement emphasize their lack of knowledge and their tendency towards the use of formulas, without offering a body of knowledge that helps to address such difficulties. This study offers an approximation of the mathematical knowledge necessary for preservice teachers to solve area tasks. For this, the Mathematics Teacher's Specialized Knowledge model is used with emphasis on the subdomain of Knowledge of Topics and Knowledge of the Structure of Mathematics. Preservice teachers' resolutions and written justifications are analyzed using qualitative and quantitative tools. The results indicate that those resolutions that manage to mobilize mathematical knowledge are associated with the joint mobilization of different procedures, properties, and geometric principles. Results also indicate that the strategic coordination between different registers of representation allows Preservice Teachers to mobilize categories of specialized knowledge and establishing connections with other mathematical contents.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca SGR-00159
Nota: Altres ajuts: ANID-Chile/2018-72190032, GIPEAM-2021, PID2019-104964GB-I00.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Area of Flat Figures ; Knowledge of the Structure of Mathematics ; Knowledge of Topics ; Mathematics Teacher's Specialized Knowledge ; Mixed Methods
Publicado en: Journal on Mathematics Education, Vol. 14 Núm. 1 (2023) , p. 35-54, ISSN 2407-0610

DOI: 10.22342/JME.V14I1.PP35-54


20 p, 1.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-09-13, última modificación el 2023-09-16



   Favorit i Compartir