Crosslinguistic similarities in the acquisition of English and Catalan
Capdevila i Batet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)

Fecha: 1997
Resumen: This paper analyses the acquisition of the functional categories Agreement (AGR-S) and Tense (TNS) by monolingual English and Catalan speaking children. The theoretical framework assumed is the Principles and Parameters model of Generative Theory. The results of the study show that all the children go through two stages in the acquisition of these two functional categories: A first prefunctional stage, characterised by the absence of syntactic projections for Agreement and Tense; and a second, functional stage, in which children start to show knowledge of the mechanisms and properties associated with the two functional categories at stake. The results of this study provide evidence for the Maturation of Functional Categories Hypothesis, as proposed by Guilfoyle and Noonan (1988), Radford (1990), and Tsimpli (1992), among others.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Revista canaria de estudios ingleses, Núm. 34 (1997) , p. 13-33, ISSN 2530-8335

Adreça alternativa: http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/30597


21 p, 84.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2024-02-01, última modificación el 2024-02-03



   Favorit i Compartir