Google Scholar: citas
De consumir a viure la ciència : un canvi en la mirada didàctica a l'aula de Física i Química
Arévalo Domingo, Laura
Cano-Colino, Maira
Corrons Usón, David
Domènech, Núria
García Larrosa, Aránzazu
Janer Gual , Núria
Juncà Ramon, Manel
López Fernández, Adrià
López Jornet, Alícia
Padilla Muñoz, Miquel
Parcerisas Brossa, Daniel
Prieto Tapia, Mercè
Ribera Vall, Dolors
Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Título variante: From consuming to experiencing science : a new approach of the Physics and Chemistry classroom
Título variante: De consumir a vivir la ciencia : un cambio en la mirada didáctica en el aula de física i química
Fecha: 2024
Resumen: Aquest article presenta algunes de les contribucions d'en Jordi Domènech a l'ensenyament de la Física i la Química. Destaquem la manera com les seves propostes didàctiques i projectes representen una problematització autèntica i donen importància als processos científics. També el valor que ha donat a la llengua com a eina necessària per a l'aprenentatge de les ciències. Al llarg de l'article, reflexionem sobre l'empremta que ha deixat en molts docents, tant per les seves contribucions com per la manera com les ha posat a l'abast de tothom.
Resumen: This article presents some of Jordi Domènech's contributions to the teaching of Physics and Chemistry. We highlight the way in which his projects represent an authentic problematization and give importance to scientific processes, as well as the value he has given to the language as a necessary tool for science learning. Throughout the article, we reflect on the inheritance he has left on many teachers, both for his contributions and for the way he has made them available to everyone.
Resumen: Este artículo presenta algunas de las contribuciones de Jordi Domènech a la enseñanza de la Física y la Química. Destacamos cómo sus propuestas didácticas y proyectos representan una problematización auténtica y dan importancia a los procesos científicos. También el valor que ha dado a la lengua como herramienta necesaria para el aprendizaje de las ciencias. A lo largo del artículo, reflexionamos sobre la huella que ha dejado en muchos docentes, tanto por sus contribuciones como por la forma en que las ha puesto al alcance de todos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Jordi domènech ; Física i química ; Processos científics ; Gèneres textuals ; Física y química ; Procesos científicos ; Géneros textuales ; Physiscs and chemistry ; Scientific processes ; Text genres
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 14-18 (Articles) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n47-arevalo-cano-corrons
DOI: 10.5565/rev/ciencies.509


5 p, 217.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2024-02-26, última modificación el 2024-04-01



   Favorit i Compartir