Google Scholar: citas,
El cercle que es crema : moviment circular uniforme
Lozano Garnés, María Dolores (IES Honori García)

Título variante: The circle that burns : uniform circular motion
Título variante: El círculo que se quema : movimiento circular uniforme
Fecha: 2024
Resumen: La cinemàtica, especialment el moviment circular uniforme (MCU), és una part de la Física que sovint resulta difícil per als alumnes d'ESO i batxillerat. Aquesta proposta didàctica adreçada a alumnat des de 4t ESO fins a 2n Batxillerat se centra en un enfocament experimental per comprendre el MCU, utilitzant materials senzills i accessibles. L'experiment consisteix en fer cremar una dissolució química al llarg d'un cercle graduat, mesurant el temps necessari per recórrer els graus del cercle, i calculant així la velocitat angular. Els resultats han estat positius, amb la majoria dels alumnes comprenent millor la diferència entre la trajectòria física i el gràfic de posició angular respecte al temps.
Resumen: Kinematics, particularly uniform circular motion (UCM), is a challenging aspect of Physics for high school students. This educational proposal for 10th and 12th-grade students focuses on an experimental approach to understanding UCM using simple, accessible materials. The experiment involves burning a chemical solution along a graduated circle, measuring the time taken to traverse the circle's degrees, and calculating the angular velocity. The results have been positive, with most students better understanding the difference between the physical trajectory and the angular position versus time graph.
Resumen: La cinemática, especialmente el movimiento circular uniforme (MCU), es una parte de la Física que a menudo resulta difícil para los alumnos de ESO y bachillerato. Esta propuesta didáctica dirigida a alumnado desde 4º ESO hasta 2º Bachillerato se centra en un enfoque experimental para comprender el MCU, utilizando materiales sencillos y accesibles. El experimento consiste en quemar una disolución química a lo largo de un círculo graduado, midiendo el tiempo necesario para recorrer los grados del círculo, y calculando así la velocidad angular. Los resultados han sido positivos, con la mayoría de alumnos comprendiendo mejor la diferencia entre la trayectoria física y el gráfico de posición angular respecto al tiempo.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Moviment circular uniforme ; Velocitat angular ; Gràfic de dispersió ; Movimiento circular uniforme ; Velocidad angular ; Gráfico de dispersión ; Uniform circular motion ; Angular speed ; Dispersion chart
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 48 (2024) , p. 35-40 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n48-lozano
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/n48-lozano
DOI: 10.5565/rev/ciencies.512


7 p, 617.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2024-07-13, última modificación el 2025-06-10



   Favorit i Compartir