Google Scholar: citas
Plurilingualism and translanguaging : emergent approaches and shared concerns. Introduction to the special issue
Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Publicación: Taylor and Francis Ltd., 2020
Descripción: 16 pàg.
Resumen: This special issue includes texts by some of the most currently prominent scholars in the fields of plurilingualism and translanguaging. Coming from diverse geographical and cultural contexts, the authors were invited to share their perspectives on the evolution of plurilingualism, translanguaging and their relation to language teaching and learning. The articles in this special issue illustrate the varied and exciting possibilities that can be afforded by these approaches that aim to locate speakers' fluent, hybrid, multimodal and creative communicative practices at the centre of research and practice. The texts also underscore key commonalities and divergences which demonstrate that these frameworks are best analysed, compared or applied after first acknowledging that they emerge from different research traditions and socio-political backgrounds. Perhaps most importantly, the articles demonstrate that as long as socioeducational inequalities persist there is need for reflection, expansion and complementary actions, especially since both approaches share an interest in social and educational transformation of current models of bi/multilingual education around the globe.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Didactics of plurilingualism ; Language education ; Plurilingualism ; Translanguaging ; Translanguaging pedagogy
Publicado en: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 23, Num. 1 (2020) , p. 1-16, ISSN 1367-0050

DOI: 10.1080/13670050.2019.1600469



El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grupo de Investigación en Educación, Interacción y Plurilingüismo (GREIP)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2024-07-18, última modificación el 2024-07-19



   Favorit i Compartir