Ensenyar història amb la contemporaneïtat. Un estudi de cas a l'ESO
Llusà i Serra, Joan 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
| Date: |
2015 |
| Abstract: |
En aquest article es presenten alguns dels resultats de la investigació portada a terme en el marc de la meva tesi doctoral, Ensenyar història des de la contemporaneïtat. Estudi de cas sobre la construcció i aplicació del concepte contemporaneïtat a l'ESO, dirigida pel Dr. Joan Pagès i presentada al juny d'enguany. El procés d'investigació desenvolupat m'ha permès obtenir informació sobre com es produeix el procés de construcció de la temporalitat en general i de l'operador contemporaneïtat en particular, alhora que presenta la possibilitat d'ensenyar una història comprensiva i funcional a partir del treball sistemàtic amb el temps històric i, molt especialment, amb un dels seus conceptes estructuradors: la contemporaneïtat. |
| Abstract: |
This article describes the research results obtained during my doctoral thesis entitled "Teaching history from contemporaneity. A case study on the construction and application of the concept of contemporaneity in secondary education", which was supervised by Dr Joan Pagès and defended in June this year. The research process provided information regarding the process of constructing temporality in general and contemporaneity in particular. It also demonstrated that it is possible to teach history in a manner that is functional and understandable by systematically working with the concept of historical time and, in particular, the key concept of contemporaneity. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Subject: |
Contemporaneïtat ;
Simultaneïtat ;
Temps històric ;
Història comprensiva ;
Operadors temporals ;
Contemporaneity ;
Simultaneity ;
Historical time ;
Understanding history ;
Temporary operators |
| Published in: |
Comunicació educativa, Núm. 28 (2015) , p. 21-25, ISSN 2339-5559 |
Adreça alternativa: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/962
DOI: 10.17345/comeduc201521-25
The record appears in these collections:
Articles >
Research articlesArticles >
Published articles
Record created 2024-11-28, last modified 2025-04-12