A methodological approach to identify teacher's ICT competencies in online learning environments in Higher Education
Espasa, Anna (Universitat Oberta de Catalunya. Departament de Psicologia i Educació)
Guasch, Teresa (Universitat Oberta de Catalunya. Departament de Psicologia i Educació)
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Fecha: 2009
Resumen: Aquest article pretén descriure el procés metodològic d'identificació i mesurament de les competències TIC dels professors i com a formadors en les TIC en un entorn d'aprenentatge en línia en l'Educació Superior portat a terme en el marc del Projecte Europeu Elene-TLC. La revisió de la recerca en les competències en línia del professor demostra que, en primer lloc, el mètode més utilitzat per a identificar aquestes competències és el focus group. En segon lloc, la tècnica Delphi és la tècnica més utilitzada per reunir el consens d'experts sobre quines són les competències principals per al professor en línia entre els que s'indiquen. La proposta metodològica descrita en aquest document consisteix en la creació de 7 grups de discussió en línia, l'objectiu dels quals era identificar les competències formatives dels professors en línia i les dels professos en línia. La llista de competències obtingudes posteriorment es va oferir als experts europeus que participaven en l'aplicació de la tècnica Delphi. A aquests experts se'ls va demanar que ordenessin les competències d'acord amb el seu grau d'importància. Els resultats mostren que els grups de discussió en línia i el mètode Delphi són les metodologies apropiades per a identificar les competències TIC dels professors universitaris en els entorns d'aprenentatge en línia.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; Comunicació de congrés ; Versió acceptada per publicar
Materia: Competències del professorat ; Formació del professorat ; Ensenyament superior ; Entorns virtuals
Publicado en: 13th Biennial Conference. Earli. Amsterdam, 25-29 August, 2009, paper 2

Adreça original: https://hdl.handle.net/10609/1665


Post-print
6 p, 196.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2024-12-04, última modificación el 2024-12-08



   Favorit i Compartir