Google Scholar: citas,
Taula periòdica interactiva
Lozano Garnés, María Dolores (IES Honori García)

Título variante: Interactive Periodic table
Título variante: Tabla periódica interactiva
Fecha: 2025
Resumen: Aquest article descriu els passos per construir i utilitzar diferents tipus de taules periòdiques amb l'objectiu de conèixer propietats importants dels elements: comportament metàl·lic, semimetàl·lic o no metàl·lic; col·locació dels electrons de l'última capa; estat d'agregació en condicions estàndard i naturalesa (natural o sintètica). També es fomenta l'aprenentatge dels noms dels elements i els seus nombres atòmics. L'avantatge d'aquestes taules, fabricades parcialment amb materials reciclats, és que permeten un aprenentatge autònom, on l'alumnat anota els resultats obtinguts. A més, poden emprar-se com a eina didàctica en activitats com concursos. Una vegada construïdes, són reutilitzables durant diversos anys.
Resumen: This article outlines the steps to build and use different types of periodic tables to understand important properties of elements: metallic, semimetallic, or non-metallic behavior; placement of electrons in the last shell; state of aggregation under standard conditions; and whether the element is natural or synthetic. It also promotes learning the names of elements and their atomic numbers. The advantage of these tables, partially made with recycled materials, is that they allow autonomous learning, where students record their results. Additionally, they can be used as a teaching tool for activities such as contests. Once built, they are reusable for several years.
Resumen: Este artículo describe los pasos para construir y utilizar distintos tipos de tablas periódicas con el objetivo de conocer propiedades importantes de los elementos: comportamiento metálico, semimetálico o no metálico; colocación de los electrones de la última capa; estado de agregación en condiciones estándar y naturaleza (natural o sintética). También se fomenta el aprendizaje de los nombres de los elementos y sus números atómicos. La ventaja de estas tablas, fabricadas parcialmente con materiales reciclados, es que permiten un aprendizaje autónomo, donde el alumnado anota los resultados obtenidos. Además, pueden utilizarse como herramienta didáctica en actividades como concursos. Una vez construidas, son reutilizables durante varios años.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Nombre atòmic ; Metalls ; Capa de valència ; Atomic number ; Metals ; Valence shell ; Número atómico ; Metales ; Capa de valencia
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 49 (2025) , p. 9-13 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n49-lozano
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/n49-lozano
DOI: 10.5565/rev/ciencies.510


5 p, 551.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2025-02-11, última modificación el 2025-06-10



   Favorit i Compartir