Decentring research on mathematics teacher education : Why does it matter?
Planas, Núria 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Abtahi, Yasmine 
(University of South-Eastern Norway)
| Fecha: |
2024 |
| Descripción: |
12 pàg. |
| Resumen: |
The current Special Issue, titled "Decentring research on mathematics teacher education", adds to the journey that the research community of mathematics teacher education is doing towards the growing and strengthening of a more equitable, diverse and inclusive domain. There is not a punctual occasion in which this journey started. Several initiatives over a period of decades have been and are contributing to the process of becoming a research domain that also represents the contexts, cultures and voices of historically marginalised world regions (Scheiner et al. , 2024) and groups in society (Abtahi & Planas, 2024), by examining ways of addressing their needs, concerns and challenges. |
| Ayudas: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2021/SGR-00159
|
| Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Lengua: |
Anglès |
| Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Materia: |
Mathematics teacher education ;
Research |
| Publicado en: |
Journal of mathematics teacher education, Vol. 27, Núm. 5 (2024) , p. 743-754, ISSN 1386-4416 |
DOI: 10.1007/s10857-024-09655-1
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2025-02-25, última modificación el 2025-02-27