Introducció a les Literatures Romàniques [103370]
Cerdà, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Introduction to Romance Literatures
Título variante: Introducción a las Literaturas Románicas
Fecha: 2025-26
Resumen: És innombrable la diversitat d'imatges que s'han creat al llarg de la història del món medieval. El ventall comprèn des de la més absoluta negativitat, expressada per alguns pensadors renaixentistes, fins a la sublimació que va fer-ne el Romanticisme. També darrerament veiem com productes culturals adreçats a un ampli consum s'alimenten del món medieval. En aquesta assignatura es proposa a l'estudiant una aproximació a la literatura medieval europea, a la societat que la va produir i la va consumir i a la repercussió que ha tingut a posteriori. Per això insistirem en la lectura de les fonts originals i en la reflexió filològica, hermenèutica, que la crítica literària han fet d'aquestes fonts. Així mateix, analitzarem des de la perspectiva de gènere els orígens d'alguns dels tipus, relats o temes que han constituït les bases de la literatura europea.
Resumen: The diversity of images that have been created throughout the history of the medieval world is innumerable. The range extends from the absolute negativity expressed by some Renaissance thinkers to the sublimation of Romanticism. Lately we have also seen how cultural products aimed at wide consumption feed on the medieval world. In this subject we propose to the student an approach to European medieval literature, to the society that produced and consumed it and to the repercussions it has had afterwards. To this end, we will insist on the reading of the original sources and on the philological and hermeneutic reflection that literary critics have made of these sources. We will also analyse, from a gender perspective, the origins of some of the types, stories or themes that have formed the basis of European literature.
Resumen: Es innumerable la diversidad de imágenes que se han creado a lo largo de la historia del mundo medieval. El abanico comprende desde la más absoluta negatividad, expresada por algunos pensadores renacentistas, hasta la sublimación que hizo el Romanticismo. También últimamente vemos cómo productos culturales dirigidos a un amplio consumo se alimentan del mundo medieval. En esta asignatura se propone al estudiante una aproximación a la literatura medieval europea, a la sociedad que la produjo y consumió y a la repercusión que ha tenido a posteriori. Para ello insistiremos en la lectura de las fuentes originales y en la reflexión filológica, hermenéutica, que la crítica literaria han hecho de estas fuentes. Asimismo, analizaremos desde la perspectiva de género los orígenes de algunos de los tipos, relatos o temas que han constituido las bases de la literatura europea.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Estudis d'Anglès i Francès [2501913] ; Estudis Francesos [2502533] ; Estudis d'Anglès i Francès [2504393]
Plan de estudios: Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502] ; Grau en Estudis Francesos [988] ; Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 107.6 KB

Anglès
6 p, 106.3 KB

Castellà
6 p, 107.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2025-07-12, última modificación el 2025-09-07



   Favorit i Compartir