Evaluación de una iniciativa de aprendizaje experiencial sobre la Medicina de Familia/Atención Primaria en el grado
Barragán-Brun, Nieves (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Canovas Zaldua, Yoseba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Cos, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Cruz, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Domènech, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Flor Escriche, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Güell Parnau, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Juvanteny, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Llovet, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona)
López, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mulero Collantes, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Mundet-Tudurí, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Navarro, Elisabeth (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Rebollar Gil, Monica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Roure, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona)
Sarlat Ribas, Miguel Angel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Xicola Botifoll, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)

Additional title: Evaluation of an expericential learning iniciative on family medicin/primary care in undergraduate studies
Date: 2025
Description: 5 pàg.
Abstract: Se presenta una de las experiencias docentes de Medicina de Familia/Atención Primaria para grado premiadaspor la AMFE. Se trata de una intervención docente de carácter experiencial que se ha desarrollado en la Facultad de Medicina de la UAB, junto a otras de distintas áreas de conocimiento. Los autores describen la estructura, recursos e intervenciones docentes así como los resultados preliminares de su evaluación, los cuales demuestran su aceptación y efectividad.
Abstract: This paper presents one of the Family Medicine/Primary Care teaching experiences for undergraduate studies awarded by the AMFE. This experiential teaching intervention was developed at the UAB Faculty of Medicine, along with others from diferent . areas of knowledge. The authors describe the structure, resources, and teaching interventions, as well as the preliminary results of their evaluation, which demonstrate their acceptance and effectiveness.
Rights: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Language: Castellà i Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Boletín docTutor de educación médica, 2025 , ISSN 2173-8262



5 p, 254.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2025-11-06, last modified 2025-12-01



   Favorit i Compartir