Fecha: |
2007 |
Descripción: |
40 p. |
Resumen: |
This paper characterizes the equilibria in airline networks and their welfare implications in an unregulated environment. Competing airlines may adopt either fully-connected (FC) or hub-and-spoke (HS) network structures; and passengers exhibiting low brand loyalty to their preferred carrier choose an outside option to travel so that markets are partially served by airlines. In this context, carriers adopt hubbing strategies when costs are sufficiently low, and asymmetric equilibria where one carrier chooses a FC strategy and the other chooses a HS strategy may arise. Quite interestingly, flight frequency can become excessive under HS network configurations. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Anglès |
Colección: |
Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers |
Colección: |
Working papers ; 683.07 |
Documento: |
Working paper |
Materia: |
Aviació comercial ;
Aspectes econòmics |