Google Scholar: citations
L'ensenyament secundari comprensiu. Contradiccions i possibilitats de les reformes educatives
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Additional title: Secondary comprehensive school. Possibilities and contradictions of educational reforms
Date: 2004
Abstract: Aquest article pretén analitzar els elements principals que configuren l'evolució dels sistemes educatius dels països desenvolupats, fent un èmfasi especial en l'ensenyament secundari. S'hi fa un repàs al paper de les reformes educatives en aquesta evolució, especialment de les anomenades «reformes comprensives», les que tenen com a objectiu unificar el currículum i integrar la formació acadèmica i la formació professional. S'hi analitzen les virtuts d'aquestes reformes, però també les contradiccions que hi ha en la seva definició i en la seva aplicació. Finalment, s'hi apunten algunes reflexions sobre els èxits i els fracassos de les reformes comprensives a l'Estat espanyol.
Abstract: The aim of this article is to analyse the principal features of educational systems evolution in developed countries, emphasising the secondary schooling. There is an overview of educational reforms, specially the reforms called comprehensives», that they want to unify the curricula and integrate academic and vocational education. We analyse the strength and weakness in the definition and their implementation. Finally, we add some reflections about successes and failures of comprehensive reforms in Spain.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Reforma educativa ; Formació acadèmica i professional ; Ensenyament secundari comprensiu ; Educational reform ; Academic and vocational education ; Comprehensive secondary school
Published in: Papers : revista de sociologia, N. 74 (2004) , p. 111-128, ISSN 2013-9004

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/25796
Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v74-merino
DOI: 10.5565/rev/papers/v74n0.1089


18 p, 101.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Papers
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-02-20



   Favorit i Compartir