Título variante: |
How men and women learn motor skills autonomously : gender differences in the use of learning strategies |
Fecha: |
2008 |
Resumen: |
Learning strategies, defined as specific and situational learning activities, have been a topic of psychological research for many years, mostly in academic context. The findings indicate gender differences in the use of learning strategies. This paper presents a study in which male and female subjects (N = 30) autonomously learned how to juggle balls. The learning strategies were measured by a questionnaire. The results reveal numerous gender differences in the use of single learning strategies rather than in the use of types of learning strategies. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Motor learning ;
Learning strategies ;
Gender differences ;
Self-control |
Publicado en: |
Revista de psicología del deporte, Vol. 17, Núm. 1 (2008) , p. 71-83, ISSN 1988-5636 |