Cómo hombres y mujeres aprenden movimientos de manera autodirigida : diferencias de género en la utilización de las estrategias de aprendizaje
Bund, Andreas (Oldenburg Universität)

Título variante: How men and women learn motor skills autonomously : gender differences in the use of learning strategies
Fecha: 2008
Resumen: Learning strategies, defined as specific and situational learning activities, have been a topic of psychological research for many years, mostly in academic context. The findings indicate gender differences in the use of learning strategies. This paper presents a study in which male and female subjects (N = 30) autonomously learned how to juggle balls. The learning strategies were measured by a questionnaire. The results reveal numerous gender differences in the use of single learning strategies rather than in the use of types of learning strategies.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Motor learning ; Learning strategies ; Gender differences ; Self-control
Publicado en: Revista de psicología del deporte, Vol. 17, Núm. 1 (2008) , p. 71-83, ISSN 1988-5636



13 p, 101.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Revista de psicología del deporte
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2010-10-01, última modificación el 2023-01-21



   Favorit i Compartir